Subvenţionarea şi progresul în agricultură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1035 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-04 22:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.434(478) (7)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1497)
SM ISO690:2012
ZUBCO, Efim. Subvenţionarea şi progresul în agricultură . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 164-172. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130

Subvenţionarea şi progresul în agricultură
CZU: 338.434(478)

Pag. 164-172

Zubco Efim
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2014


Rezumat

Agricultura a fost şi va rămâne una din ramurile de bază ale economiei naţionale. Necesitatea dezvoltării unei agriculturi moderne şi capabile să asigure securitatea alimentară a ţării impune o atenţie deosebită a statului în această ramură. Această atenţie se manifestă prin elaborarea şi implementarea strategiilor de subvenţionare a agriculturii. În contextul integrării europene, Republica Moldova urmăreşte racordarea politicilor sale agricole cu cele europene. Actualmente, politicile de subvenţionare în Republica Moldova diferă considerabil cu cele din Uniunea Europeană. Acest lucru este cauzat de mai mulţi factori printre care cei mai importanţi fiind lipsa mijloacelor financiare necesare. Reforma funciară din 1991 a constituit un moment însemnat în dezvoltarea agriculturii ţării. Proprietatea privată asupra terenurilor agricole a dat naştere formelor noi organizatorico-juridice. Fenomenele noi social-economice şi-au pus amprenta sa pe întreg procesul de producere în agricultură. De rând cu aspectele social-economice cu impact pozitiv ne-am confruntat şi cu aspecte negative. Ca exemplu – parcelarea excesivă a terenurilor. Conţinutul relaţiilor funciare agricole, în acest caz, este influenţat în mod direct atât de elaborarea cadrului legislativ corespunzător cât şi de politica de subvenţionare a agriculturii promovată de stat. Procesul de reglementare (influenţă) a relaţiilor funciare necesită în primul rând cunoaşterea lor detaliată: cunoaşterea obiectului, a subiectului, a necesităţilor sociale, economice, ecologice. Numai în aşa mod este posibil de a elabora căi, moduri, metode de influenţă – metodologia reglementării relaţiilor funciare. Scopul oricărei reforme funciare, reglementări a relaţiilor funciare nu poate să aibă un impact negativ asupra condiţiilor sociale, economice, ecologice, asupra condiţiilor de viaţă a populaţiei.

Agriculture was and remains one of the basic branches of the national economy. The need to develop a modern agriculture, capable of ensuring food security of the country, requires special attention of the state to this branch. This attention is manifested by the elaboration and implementation of agricultural subsidy strategies. In the context of European integration, Republic of Moldova pursues to connect its agricultural policies with the European ones. At present, the subsidy policies in the Republic of Moldova differ significantly from those of the European Union. This is caused by several factors among which the most important is the lack of necessary funds. The land reform of 1991 was an important stage of country's agricultural development. Ownership of agricultural land engendered new legal forms of organization. New socio-economic phenomena put their imprint on the entire production process in agriculture. Along with socio-economic issues which had a positive impact, we faced several negative aspects, for example: excessive fragmentation of land. In this case, the content of agricultural land relations is directly influenced both by the elaboration of the appropriate legislative framework and by the agricultural subsidy policy promoted by state. The regulatory process (influence) of land relations requires, first of all, their detailed knowledge: knowledge of the object, subject, social economic and environmental needs. Only in this way, it is possible to develop approaches, modes and influence methods, i.e., the methodology of regulation of land relations. The goal of any land reform or regulation of land relations can’t have a negative impact neither on the social, economic and environmental conditions nor on the living conditions of the population.

Cuvinte-cheie
agricultură, bugetul de stat, relaţii funciare, proprietate, spaţiul rural,

subvenţionare