Evoluţii în cercetarea competitivităţii economice ca noţiune multiaspectuală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
848 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-14 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.137.2 (163)
Probleme generale ale comerțului. Piața (816)
SM ISO690:2012
MACARI, Vadim. Evoluţii în cercetarea competitivităţii economice ca noţiune multiaspectuală . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 9-15. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130

Evoluţii în cercetarea competitivităţii economice ca noţiune multiaspectuală
CZU: 339.137.2
JEL: D4, D41, H2, L26, L32, M1

Pag. 9-15

Macari Vadim
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2014


Rezumat

În articol sunt studiate câteva din cele mai importante aspecte şi evoluţii în cercetarea competitivităţii economice ca proces şi noţiune multiaspectuală. Este definită întreprinderea competitivă şi se relevă că profitul devine secundar ca importanţă, comparativ cu capacitatea concurenţială. Sunt cercetate anumite componente ale competitivităţii întreprinderii: competitivitatea ofertei pe piaţă; competitivitatea potenţialului (resurselor) întreprinderii; competitivitatea managementului; competi-tivitatea ideii manageriale. Autorul argumentează că eficienţa activităţii antreprenoriale, ca regulă, rămâne factorul cu cel mai mare aport la asigurarea, menţinerea şi sporirea competitivităţii antreprenoriale.

In this article, some of the most important research issues and developments in economic competitiveness as the process and multidimensional concept have been studied. The ‘competitive enterprise’ has been defined and it was shown that the profit is of secondary importance compared with the competitive ability. There were researched certain components of the enterprise’s competitiveness: competitiveness of a market supply; competitiveness of the potential (resources) of an enterprise; management competitiveness; competitiveness of a managerial idea. The author argues that the effectiveness of the entrepreneurial activity, as a rule, remains the factor with the highest contribution to ensuring, maintaining and increasing of the entrepreneurial competitiveness.

Cuvinte-cheie
concurenţă, competitivitate economică,

capacitate concurenţială, componente ale competitivităţii, competitivitate a ofertei, întreprindere competitivă, indice al concurenţei globale (GCI),

profit