Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1688 56 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-17 07:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (469) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3892) |
SM ISO690:2012 ŢÎBREA, Laurenţiu. Benchmarking-ul - instrument eficient în stabilirea obiectivelor de creştere a calităţii în învăţământ . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 126-131. ISSN 1857-4130. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie şi Sociologie | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
JEL: I 2, I23,I29 | ||||||
Pag. 126-131 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Optimizarea permanentă a proceselor pentru îmbunătăţirea calităţii produselor, cu costuri financiare rezonabile, reprezintă o ţintă constantă pentru managementul oricărei organizaţii care doreşte să fie bine plasată în topul preferinţelor clienţilor. Nu fac excepţie de la aceste cerinţe nici unităţile de învăţământ, de orice nivel. Chiar dacă învăţământul preuniversitar românesc nu beneficiază, încă, de o largă autonomie, ceea ce ar permite aplicarea mai multor instrumente manageriale specifice unui mediu concurenţial, există destule procese interne în care se poate interveni pentru îmbunătăţirea rezultatelor. Un astfel de instrument, foarte util în management, este aplicarea benchmarking-ului, proces care ajută la identificarea şi valorificarea bunelor practici ale unor unităţi şcolare aflate într-o situaţie mai bună decât cea care îşi propune aplicarea acestui proces. |
||||||
Cuvinte-cheie benchmarking, cercetare, performanţă, calitate, proces de învățământ |
||||||
|