Benchmarking-ul - instrument eficient în stabilirea obiectivelor de creştere a calităţii în învăţământ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1688 56
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 07:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (469)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3892)
SM ISO690:2012
ŢÎBREA, Laurenţiu. Benchmarking-ul - instrument eficient în stabilirea obiectivelor de creştere a calităţii în învăţământ . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 126-131. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130

Benchmarking-ul - instrument eficient în stabilirea obiectivelor de creştere a calităţii în învăţământ
CZU: 37.013
JEL: I 2, I23,I29

Pag. 126-131

Ţîbrea Laurenţiu
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 12 noiembrie 2014


Rezumat

Optimizarea permanentă a proceselor pentru îmbunătăţirea calităţii produselor, cu costuri financiare rezonabile, reprezintă o ţintă constantă pentru managementul oricărei organizaţii care doreşte să fie bine plasată în topul preferinţelor clienţilor. Nu fac excepţie de la aceste cerinţe nici unităţile de învăţământ, de orice nivel. Chiar dacă învăţământul preuniversitar românesc nu beneficiază, încă, de o largă autonomie, ceea ce ar permite aplicarea mai multor instrumente manageriale specifice unui mediu concurenţial, există destule procese interne în care se poate interveni pentru îmbunătăţirea rezultatelor. Un astfel de instrument, foarte util în management, este aplicarea benchmarking-ului, proces care ajută la identificarea şi valorificarea bunelor practici ale unor unităţi şcolare aflate într-o situaţie mai bună decât cea care îşi propune aplicarea acestui proces.

Permanent optimization of processes for improving the quality of products, with reasonable financial costs, is a constant target for the management of any organization that wants to be well placed in the top of customer preferences. Don’t make exception from these requirements any education units, of all levels. Even if the Romanian preuniversity education system doesn’t benefit, yet, from a wide-ranging autonomy, which would allow the application of several specific managerial tools to a competitive environment, there are enought internal processes in which it can be interfered to improve the results. One such tool, very useful in management, is the application of the benchmarking, a process that helps to identify and use the good practices of some education units that are in a better situation than the one who proposes application of this process..

Cuvinte-cheie
benchmarking, cercetare, performanţă, calitate, proces de învățământ