Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
815 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-04-08 13:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.138:634.1(478) (1) |
Probleme generale ale comerțului. Piața (811) |
Cultura fructelor (1437) |
SM ISO690:2012 RAPCEA, Vitalie. Abordarea integrată de marketing - sursă de creştere a competitivităţii producţiei pomicole moldoveneşti pe piaţa internă şi cea externă . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 157-163. ISSN 1857-4130. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie şi Sociologie | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130 | ||||||
|
||||||
CZU: 339.138:634.1(478) | ||||||
JEL: M31, Q1, Q12 | ||||||
Pag. 157-163 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În data de 18 iulie 2014, serviciul sanitar rus, ”Rospotrebnadzor” a stabilit embargou pentru fructele legumele, carnea şi conservele moldoveneşti. În acest context, ministrul agriculturii Vasile Bumacov afirma că pierderile se pot cifra la 150 milioane lei [7]. Demnitari de rang înalt vorbesc despre subvenţionarea agricultorilor şi exportatorilor care au de suferit din cauza acestui embargou, aceste măsuri sunt percepute de autor drept fiind lipsite de viziune strategică. Prezentul studiu propune o schimbare de paradigmă la nivelul producătorilor pomicoli, la nivelului ramurii agricole şi a economiei pe ansamblu. În această ordine de idei, se recomandă aplicarea unei abordări integrate de marketing în proiectarea produselor pomicole, vânzarea, livrarea şi promovarea acestora. Doar o abordare integrată de marketing poate genera efectul de sinergie necesar pentru agricultura autohtonă în vederea efectuării saltului lateral şi transformarea acestei ramuri din povară în motor al creşterii economiei naţionale. |
||||||
Cuvinte-cheie efect de sinergie, beneficiu cheie, abordare integrată de marketing, Acord de liber schimb cu Uniunea Europeană, cluster de producători agricoli |
||||||
|