Abordarea integrată de marketing - sursă de creştere a competitivităţii producţiei pomicole moldoveneşti pe piaţa internă şi cea externă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
815 5
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-08 13:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:634.1(478) (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Cultura fructelor (1437)
SM ISO690:2012
RAPCEA, Vitalie. Abordarea integrată de marketing - sursă de creştere a competitivităţii producţiei pomicole moldoveneşti pe piaţa internă şi cea externă . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 157-163. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130

Abordarea integrată de marketing - sursă de creştere a competitivităţii producţiei pomicole moldoveneşti pe piaţa internă şi cea externă
CZU: 339.138:634.1(478)
JEL: M31, Q1, Q12

Pag. 157-163

Rapcea Vitalie
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 noiembrie 2014


Rezumat

În data de 18 iulie 2014, serviciul sanitar rus, ”Rospotrebnadzor” a stabilit embargou pentru fructele legumele, carnea şi conservele moldoveneşti. În acest context, ministrul agriculturii Vasile Bumacov afirma că pierderile se pot cifra la 150 milioane lei [7]. Demnitari de rang înalt vorbesc despre subvenţionarea agricultorilor şi exportatorilor care au de suferit din cauza acestui embargou, aceste măsuri sunt percepute de autor drept fiind lipsite de viziune strategică. Prezentul studiu propune o schimbare de paradigmă la nivelul producătorilor pomicoli, la nivelului ramurii agricole şi a economiei pe ansamblu. În această ordine de idei, se recomandă aplicarea unei abordări integrate de marketing în proiectarea produselor pomicole, vânzarea, livrarea şi promovarea acestora. Doar o abordare integrată de marketing poate genera efectul de sinergie necesar pentru agricultura autohtonă în vederea efectuării saltului lateral şi transformarea acestei ramuri din povară în motor al creşterii economiei naţionale.

On July 18th 2014, the Russian health service, "RosPotrebNadzor" established embargo on Moldavian fresh and canned fruits, vegetables, and meat. In this context, the minister of Agriculture and Alimentary Industry of Moldova, Vasile Bumacov stated in an interview that the losses from this embargo can amount to 150 million lei [7]. Senior officials talk about subsidizing farmers and exporters as a measure that would protect the producers and exporters that are the most affected by the embargo. These measures are seen by the author as the lack of strategic vision. The following study proposes the fruit growing producers a change of the paradigm that can be perpetuated to the level of entire industry and economy as a whole. Consequently, it is recommended that an integrated marketing approach has to be applied for the product mix, sales, delivery and promotion. Only an integrated marketing approach can generate synergistic effect required for local agriculture to carry out a lateral leap that would transform this branch from a burden to an engine of national economic growth.

Cuvinte-cheie
efect de sinergie, beneficiu cheie, abordare integrată de marketing, Acord de liber schimb cu Uniunea Europeană, cluster de producători agricoli