Importanţa studierii cursului „Economie Internaţională”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
612 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 18:24
SM ISO690:2012
URSACHI, Eugen. Importanţa studierii cursului „Economie Internaţională”. In: Economica, 2009, nr. 2(66), pp. 109-114. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(66) / 2009 / ISSN 1810-9136

Importanţa studierii cursului „Economie Internaţională”

Pag. 109-114

Ursachi Eugen
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Aderarea Republicii Moldova la Procesul de la Bologna, ca moment crucial în reformarea învăţământului superior autohton, solicită şi înnoirea predării studiilor universitare economice, apropierea acestora de standardele europene. Expunerea momentelor teoretice şi practice din cadrul relaţiilor economice internaţionale, conceperea mecanismelor de interacţiune a diferitor sisteme economice naţionale în publicaţiile ştiinţifice este foarte activă. În particular, aceasta se referă şi la teoria economică internaţională care are scopul permanent de a analiza şi propune măsuri adecvate prin politici economice. De aceea, în acest articol, se face încercarea de a argumenta necesitatea şi raţionalitatea studierii cursului „Economie internaţională”, care, în prezent, este inclus în programa de studiu în majoritatea instituţiilor de învăţământ superior din Europa.

The accession of the Republic of Moldova to the Bologna process, as a crucial moment in the reform of the national higher education system, requires to update the process of teaching economic subjects in universities, and to bring them in line with the European standards. Theoretical and practical issues in the framework of international economic relations, the conception of mechanisms of interaction between different national economic systems are very actively explained in scientific publications. In particular, this refers also to international economic theory, which permanently aims at analyzing and proposing adequate measures through economic policies. This is the reason why in this article we try to provide arguments for the necessity and the opportunity of studying the course „International Economics”, which is presently included in the curriculum of most higher education institutions in Europe.