„Mărci beletristice” comune în publicistica şi lirica lui Eminescu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
758 3
Ultima descărcare din IBN:
2021-08-11 00:07
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Nae-Simion. „Mărci beletristice” comune în publicistica şi lirica lui Eminescu. In: Philologia, 2014, nr. 1-2(271), pp. 17-20. ISSN 1857-4300.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Philologia
Numărul 1-2(271) / 2014 / ISSN 1857-4300 /ISSNe 2587-3717

„Mărci beletristice” comune în publicistica şi lirica lui Eminescu

Pag. 17-20

Pleşca Nae-Simion
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2014


Rezumat

The author tackles the way Eminescu capitalizes the myth of „Golden Age” both in poetry and journalism, highlighting common rhetorical methods: exaltation of the prototypical figures like Stefan cel Mare and Mircea cel Batrin, a paradisiac view on the past, criticism of the negative aspects of the present, eulogy of spiritual and moral values, idyllic description of nature. Poetry and journalism is a thematic, ideological and structural unit.

Cuvinte-cheie
myth, eulogy, antithesis, irony, grotesque, Logos,

opprobrium, (publicistic) discourse, „volition”, absurd.