Unele consideraţii privind evaluarea formării cognitive a elevului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1057 33
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-23 17:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.032 (63)
Educație (14191)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion. Unele consideraţii privind evaluarea formării cognitive a elevului. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 2, pp. 15-22. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1811-5470

Unele consideraţii privind evaluarea formării cognitive a elevului
CZU: 37.032

Pag. 15-22

Botgros Ion
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 21 iulie 2014


Rezumat

În acest articol se descrie conceptul de „personalitate a elevului” exprimat prin trei aspecte: ca fiinţă socială, ca subiect al cunoaşterii lumii reale, ca transformator activ al acestei lumi; se face şi o sinteză despre formarea cognitivă a elevilor. De asemenea, în lucrare sunt demonstrate unele argumente ce ţin de evaluarea rezultatelor şcolare în termeni de: comportament vizibil, observabil şi cel invizibil, adică centrat pe procesele mentale ale elevului.

This article describes the concept of „personality of the student” expressed by three aspects: as a social being, as a subject of real world knowledge as an active transformer of this world; also it is made a synthesis in the cognitive training of students. The paper also demonstrates some arguments related to assessing educational outcomes in terms of: visible behavior, observable and the invisible, that is centered on the student’s mental processes.

Cuvinte-cheie
personalitate, competenţa de cunoaştere ştiinţifică, cognitivism, evaluare,

evaluare cognitivă