Dinamica dezvoltării industriei textile și de confecții din Republica moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1156 30
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-19 17:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338:[677+687](478) (1)
Situație economică. Politică economică. Conducerea economiei. Planificarea economiei. Producție. Servicii. Prețuri (2927)
Industria textilă (54)
Industria îmbrăcămintei, confecții. Fabricarea articolelor de toaletă. Cosmetică (148)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, CERNOVA, Aliona. Dinamica dezvoltării industriei textile și de confecții din Republica moldova. In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 1, pp. 29-40. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1857-4130

Dinamica dezvoltării industriei textile și de confecții din Republica moldova
CZU: 338:[677+687](478)
JEL: L00, L1, L16, L23, L67

Pag. 29-40

Gribincea Alexandru, Cernova Aliona
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 iunie 2014


Rezumat

Sectorul textil din Republica Moldova este un sector important de export al ţării şi încă mai are un potenţial imens de creştere. Această industrie a reprezentat 1,5% din PIB şi 3,9 (BNS) din PIB de fabricaţie. Textilele au angajat peste 2750 de lucrători în 2010, 4092 în 2011 şi 4118 în 2012. Cele mai importante destinaţii de export pentru producătorii de textile din Moldova sunt ţările UE. Principalele avantaje competitive ale Moldovei includ o forţă de muncă competitivă şi este una dintre cele mai ieftine locaţii. Cele mai multe dintre aceste locuri de muncă sunt din mediul rural, şi anume aparţin femeilor tinere, care alcătuiesc 85-95 la suta din totalul lucrătorilor T

The Moldovan textile sector is a major domain of the country’s export and still has a tremendous growth potential. The industry accounted for 1.5% of the GDP and 3.9 (NBS) of the manufacturing GDP. The textile cluster employed over 2,750 workers in 2010, 4,092 in 2011 and 4,118 in 2012. The most important export destinations for Moldovan textile producers are EU countries. Moldova’s main competitive advantages include the competitive workforce and the fact that this is one of the cheapest locations. Most of these jobs are rural-based and taken by young women, who make up 85-95% of all T

Cuvinte-cheie
textile,

producere, comerţ, avantaje, competitivitate