Utilizarea întrebărilor în procesul de învăţare a studenţilor militari
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
652 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-21 12:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
355.233.1 (2)
Recrutarea efectivelor. Rechiziția resurselor, rezervelor. Potențial militar. Recrutări (70)
SM ISO690:2012
ŞARAMET, Sergiu. Utilizarea întrebărilor în procesul de învăţare a studenţilor militari. In: Revista Militară. Studii de securitate şi apărare, 2011, nr. 2(6), pp. 46-55. ISSN 1857-405X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Militară. Studii de securitate şi apărare
Numărul 2(6) / 2011 / ISSN 1857-405X

Utilizarea întrebărilor în procesul de învăţare a studenţilor militari
CZU: 355.233.1

Pag. 46-55

Şaramet Sergiu
 
Academia Militară a Forţelor Armate “Alexandru cel Bun”
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2014


Rezumat

This article addresses the importance of questions in teaching and learning process. Questions can and have been used for a wide variety of educational purposes: reviewing previously read or studied material; diagnosing student abilities, preferences, and attitudes; stimulating critical thinking etc. There are described the levels and types of questions as well as the architecture of powerful questions which can be used by teachers in order to achieve the lesson objectives and facilitate student’s learning. From the author perspective developing student’s abilities to ask and answer questions will help them to think critically and make good decisions on the battlefield.