On foreign language teaching with intercultural perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1169 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-02 04:01
SM ISO690:2012
ŢAULEAN, Micaela. On foreign language teaching with intercultural perspective. In: Glotodidactica, 2010, nr. 1, pp. 32-36. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 1 / 2010 / ISSN 1857-0763

On foreign language teaching with intercultural perspective

Pag. 32-36

Ţaulean Micaela
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 16 aprilie 2014


Rezumat

This paper focuses on an intercullural approach to the teaching of English as a foreign language and its consequences As teaching cullure is considered important by most teachers but it has remained "insubstantial in most language classrooms", the author presents some of the difficulties involved in teaching intercullural awareness and a range of practical techniques that they can be successful TFL and some tips that can help to make the teaching of culture a better experience for both English teachers and students

Articolul ia în vizor perspectiva interculturală în predarea limbii engleze ca limbă străină şi consecinţele aplicării acestei perspective. Deoarece cullura este un component major în învăţarea unei limbi străine, iar predarea acesteia rămâne „insubstantial" în procesul educaţional contemporan, autoarea analizează dificullăţile ce apar în predarea interculluralităţiii la orele de limbă străină şi prezintă, în acest sens, unele tehnici importante atât pentru profesori, cât şi pentru studenţi.