Punctarea itemilor şi calculul scorului testelor de autor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
870 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 15:46
SM ISO690:2012
BRAGARU, Tudor. Punctarea itemilor şi calculul scorului testelor de autor. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 172-182. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Punctarea itemilor şi calculul scorului testelor de autor

Pag. 172-182

Bragaru Tudor
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

Punctajul şi gradul de complexitate al itemilor unui e-test de cunoştinţe standardizat sunt ajustate empiric în urma unor experimentări pe eşantioane reprezentative. Punctarea şi determinarea gradului de complexitate al itemilor unui e-test de autor sunt mai puţin elucidate în literatura pedagogică. În lucrare se prezintă o tentativă de punctare uniformă şi determinare a gradului de complexitate pentru cele mai utilizate forme de itemi obiectivi şi semiobiectivi prezente pe majoritatea platformelor moderne de e-learning/e-testing. Rezultatele unor aşa teste se obţin prin simpla însumare a rezultatelor itemilor.

Scoring and complexity of items in a standardized knowledge e-test are empirically adjusted based on the results of representative samples experiments. Approaches to scoring and determination of the degree of items complexity in an author’s e-test are not sufficiently covered in pedagogical literature. This paper presents an attempt to uniformly score and determine the level of complexity of the most commonly used types of objective and semi-objective items present through the majority of the modern e-learning/e-testing platforms. The results of such tests are obtained by simple summing up of the items’ results.

Cuvinte-cheie
item,

punctare, grad de complexitate, e-test, scor e-test