Принципы орнаментализма в «Сeверной cимфонии» Андрея Белого
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1029 9
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-14 14:30
SM ISO690:2012
ГАЖЕВА, Инна. Принципы орнаментализма в «Сeверной cимфонии» Андрея Белого. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2011, nr. 1, pp. 152-163. ISSN 1857-4149.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1857-4149

Принципы орнаментализма в «Сeверной cимфонии» Андрея Белого

Pag. 152-163

Гажева Инна
 
Львовский национальный университет имени Ивана Франко
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

In the article based on "North symphony" by Andrey Bely, the principles of pattern prose such as decreasing the plot role, complex polygenetics of characters and motives, continuous text troping are explored. The correlation between plot semantics (the war between Eternal Femininity with powers of chaos) and figurative symphony order is carried out using verb metaphors of water element as the most frequent source. Special attention is being paid to the paradigmatic explication of the plot lines. They compensate the weakening of the story and plot connection and the text art integrity effect is being reached. The repetition of the main ideas create authentic swinging rhythm which corresponds to the cycling mythical time. This particularity of the new for a pattern is the repetition of certain details.

în articolul de mai jos, se analizează lucrarea lui Andrei Belâi „Simfonia de nord" din perspectiva (1) descreşterii intrigii, (2) poligenezei personajelor şi motivelor şi (3) formării neîncetate a tropilor. Corelaţia dintre intrigă şi ordinea simfonică figurativă este exprimată, de cele mai dese ori, prin metaforele care au la bază unitatea „apă". Cercetarea paradigmatică a liniilor de subiect ocupă un loc de frunte în articol. Aceste linii contribue la integritatea textului. în lucrare, reluarea ideilor principale produce un ritm încetinit, care vine în acord cu timpul ciclic mitic. Această particularitate a prozei mitice noi se află în strânsă legătură cu afirmarea sa ca model de proză, deoarece reluarea unor detalii este lucrul cel mai important într-un model.