Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1626 94 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-21 17:00 |
SM ISO690:2012 BÎRNAZ, Nina. Evaluarea achiziţiilor studenţilor prin teste sumative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 196-202. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 196-202 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un interes deosebit în învăţământul universitar prezintă evaluarea sumativă/cumulativă. Evaluarea sumativă identifică rezultatele învăţământului, materializate în competenţele achiziţionate de către studenţi. Cea mai utilizată tehnică de evaluare utilizată în cadrul testărilor intermediare şi a examenelor scrise este testul sumativ. Funcţionalitatea pedagogică a unui test sumativ este determinată de reperele teoretice care stau la baza elaborării acestuia. În acest articol sunt prezentate reperele teoretice în elaborarea testelor sumative, şi anume: proiectarea matricei de specificaţii, formularea obiectivelor de evaluare, respectarea regulilor de elaborare a itemilor, elaborarea schemei de notare. Respectarea rigorilor în procesul de elaborare a testelor sumative, presupune asigurarea caracteristicilor testului şi evaluarea obiectivă a achiziţiilor studenţilor. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, evaluare sumativă, matrice de specificaţii, obiective de evaluare, itemi, test sumativ, schemă de notare |
||||||
|