Evaluarea achiziţiilor studenţilor prin teste sumative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1626 94
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 17:00
SM ISO690:2012
BÎRNAZ, Nina. Evaluarea achiziţiilor studenţilor prin teste sumative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 196-202. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evaluarea achiziţiilor studenţilor prin teste sumative

Pag. 196-202

Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

Un interes deosebit în învăţământul universitar prezintă evaluarea sumativă/cumulativă. Evaluarea sumativă identifică rezultatele învăţământului, materializate în competenţele achiziţionate de către studenţi. Cea mai utilizată tehnică de evaluare utilizată în cadrul testărilor intermediare şi a examenelor scrise este testul sumativ. Funcţionalitatea pedagogică a unui test sumativ este determinată de reperele teoretice care stau la baza elaborării acestuia. În acest articol sunt prezentate reperele teoretice în elaborarea testelor sumative, şi anume: proiectarea matricei de specificaţii, formularea obiectivelor de evaluare, respectarea regulilor de elaborare a itemilor, elaborarea schemei de notare. Respectarea rigorilor în procesul de elaborare a testelor sumative, presupune asigurarea caracteristicilor testului şi evaluarea obiectivă a achiziţiilor studenţilor.

Un intérêt spécial dans l’enseignement universitaire revient à l’évaluation sommative / cumulative. Elle identifie les résultats de l’enseignement, matérialisés dans les compétences acquises par les étudiants. Le test sommatif représente la technique d’évaluation la plus utilisée dans les tests intermédiaires et les examens écrits. La fonctionnalité pédagogique d’un test sommatif est déterminée par les repères théoriques mis à la base de son élaboration. Dans cet article nous présentons les repères théoriques d’élaboration des tests sommatifs, et notamment: conception de la matrice de spécifications, formulation des objectifs d’évaluation, règles d’élaboration des items,élaboration du barème de notation. Le respect des rigueurs dans le processus d’élaboration des tests sommatifs suppose l’assurance des paramètres du test, ainsi que l’évaluation objective des acquis des étudiants.

Cuvinte-cheie
evaluare, evaluare sumativă, matrice de specificaţii, obiective de evaluare, itemi,

test sumativ, schemă de notare