The evaluation process in education
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1089 3
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-06 08:41
SM ISO690:2012
GUGA-COTEA, Alina. The evaluation process in education. In: Glotodidactica, 2012, nr. 2, pp. 79-81. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-0763

The evaluation process in education

Pag. 79-81

Guga-Cotea Alina
 
Universitatea „Eftimie Murgu“, Reşiţa
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2014


Rezumat

The paper deals with the problem of evaluation which helps the persons involved in the educational process make decisions. It also deals with some of the mistakes that both students and teachers can make when being evaluated, namely when evaluating. On the one hand, students need the evaluations in order to help them know what knowledge, skills, and attitudes they have acquired and where they still need to improve. On the other hand, teachers have to make the correct appreciations in order to weigh the mistakes appropriately. They also need these evaluations to assist them to plan, implement, and revise their instructions. However, the necessary tools have to be chosen in order to make of mistakes a truly effective learning experience.

În articol, se analizează problema evaluării care îi ajută să ia decizii pe cei implicaţi în procesul educaţional. În lucrare, se menţionează, de asemenea, câteva dintre greşelile, pe care le pot face atât studenţii, cât şi dascălii, când sunt evaluaţi,respectiv când evaluează. Pe de o parte, studenţii au nevoie de evaluări pentru a-i ajuta să înţeleagă ce cunoştinţe, abilităţi şi atitudini au dobândit şi ce mai trebuie îmbunătăţit. Pe de altă parte, profesorii trebuie să aprecieze corect greşelile. Ei au de asemenea nevoie de aceste evaluări pentru a-şi planifica, implementa şi revizui explicaţiile. Cu toate acestea, trebuie alese mijloacele corecte pentru a face din greşeli o experienţă eficace de învăţare.

Cuvinte-cheie
evaluation, educational process, decisions, mistake, students, teacher