Importanţa supervizării în practica asistenţei sociale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1705 182
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 20:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
364.08:316.422(478) (1)
Probleme sociale care reclamă ajutor și asistență. Tipuri de ajutoare sociale (538)
Procese sociale. Dinamică socială (578)
SM ISO690:2012
MILICENCO, Stela. Importanţa supervizării în practica asistenţei sociale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2013, nr. 8(68), pp. 21-25. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 8(68) / 2013 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Importanţa supervizării în practica asistenţei sociale
CZU: 364.08:316.422(478)

Pag. 21-25

Milicenco Stela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2014


Rezumat

În articol procesul de supervizare este analizat în contextul societăţii contemporane. Este prezentat istoricul evoluţiei activităţii de supervizare, tipologia şi funcţiile supervizării profesionale. Un accent deosebit este pus pe specificul super-vizării în domeniul asistenţei sociale. Autorul promovează ideea că supervizarea poate fi circumscrisă conceptului de formare continuă, reprezentând, în acest context, o relaţie de tip „dialog creativ” între supervizor şi supervizat, prin care este promovată dezvoltarea profesională a celui supervizat. În concluzie autorul menţionează că supervizarea contribuie la realizarea unei schimbări calitative, în sensul că promovează reflexii asupra activităţii realizate şi că supervizarea re-prezintă un domeniu cu un viitor cert în Republica Moldova.

This article is an analysis of the process of supervision within the context of contemporary society. It is also a pre-sentation of the historical evolution of supervision, as well as of its typology and functions. The particularities of super-vision in the area of social work represent an essential part of this article. The author promotes the idea of linkage between supervision and the concept of continuous education – a “creative dialogue” between the supervisor and the supervised subject through which the latter’s professional development is encouraged. The conclusion is that supervision contributes to qualitative changes, in the sense that it is a critical ingredient in evaluating activities; therefore, supervision has a bright future in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
supervizare, asistenta sociala, schimbare socială, formare continuă,

exigenţe profesionale