Principii ale coachingului în activitatea didactică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1124 54
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-09 20:50
SM ISO690:2012
BRADEA, Adela. Principii ale coachingului în activitatea didactică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 29-33. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Principii ale coachingului în activitatea didactică

Pag. 29-33

Bradea Adela
 
Universitatea din Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2014


Rezumat

Utilizarea coachingului în activitatea didactică este o provocare pentru orice cadru didactic. O asemenea perspectivă determină profesorii să reflecteze asupra comportamentului lor profesional, asupra abilităţii de a selecta cele mai relevante situaţii de învăţare, cele mai corespunzătoare metode pentru a facilita procesul de învăţare a elevilor. Coachingul presupune un „khow how” al dezvoltării unei strategii originale de leadership. Aceasta înseamnă că cadrul didactic trebuie să fie capabil să se concentreze pe învăţarea de grup şi pe cea individuală, să ajute elevii să analizeze diferite probleme, să ridice probleme şi să facă faţă provocărilor, să reflecteze asupra relaţiilor care se stabilesc între procesele observate de către el, precum şi asupra consecinţelor acţiunilor proprii; aceasta înseamnă să fie activ şi să gândească creativ. Acest articol are ca scop evidenţierea principiilor coachingului adaptat la activităţile şcolare.

Having a coaching approach in classroom learning is a challenge for any teacher. Such a view place the teachers in a reflection context about their own professional behavior, about their ability to select the most relevant learning situations, the most appropriate methods to facilitate students learning process. Coaching supposes to know how to develop a genuine strategy leadership. It means to be able to focus on both group and individual learning, to help people think about different issues, to raise problems and challenges, to reflect on relationships, on the processes they can observe around, on the consequences of their own actions; it means to be active and have a creative thinking. This article aims to highlight the principles of coaching adapted to school activities.

Cuvinte-cheie
coaching, mentorat, leadership,

tutorat, învăţare transformaţională