Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1124 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-09 20:50 |
SM ISO690:2012 BRADEA, Adela. Principii ale coachingului în activitatea didactică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 29-33. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 29-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Utilizarea coachingului în activitatea didactică este o provocare pentru orice cadru didactic. O asemenea perspectivă determină profesorii să reflecteze asupra comportamentului lor profesional, asupra abilităţii de a selecta cele mai relevante situaţii de învăţare, cele mai corespunzătoare metode pentru a facilita procesul de învăţare a elevilor. Coachingul presupune un „khow how” al dezvoltării unei strategii originale de leadership. Aceasta înseamnă că cadrul didactic trebuie să fie capabil să se concentreze pe învăţarea de grup şi pe cea individuală, să ajute elevii să analizeze diferite probleme, să ridice probleme şi să facă faţă provocărilor, să reflecteze asupra relaţiilor care se stabilesc între procesele observate de către el, precum şi asupra consecinţelor acţiunilor proprii; aceasta înseamnă să fie activ şi să gândească creativ. Acest articol are ca scop evidenţierea principiilor coachingului adaptat la activităţile şcolare. |
||||||
Cuvinte-cheie coaching, mentorat, leadership, tutorat, învăţare transformaţională |
||||||
|