Formarea competenţelor prin procesele de contextualizare – decontextualizare – recontextualizare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1323 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 13:26
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu, SCUTELNIC-GALATAN, Oxana. Formarea competenţelor prin procesele de contextualizare – decontextualizare – recontextualizare . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 10-14. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea competenţelor prin procesele de contextualizare – decontextualizare – recontextualizare

Pag. 10-14

Cabac Valeriu, Scutelnic-Galatan Oxana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2014


Rezumat

Ultimele două decenii, datorită fenomenului globalizării şi multiplelor efecte ale acestui fenomen, sistemul educaţional, inclusiv sistemul de formare, trăieşte sub semnul competenţei. Preluată, ca şi abordarea prin obiective, din sfera producţiei, abordarea prin competenţe îşi propune ca cunoştinţele să fie achiziţionate paralel cu formarea deprinderilor de utilizare a acestor cunoştinţe. Altfel spus, abordarea prin competenţe presupune formarea unui specialist care, pe lângă posedarea unui bagaj de cunoştinţe, este capabil să le utilizeze în diverse situaţii.

For the last two decades, due to the globalization and the multiple effects of this phenomenon, the educational system, including the training, lives under the sign of competence. Taken, as well as the objective based approach from the field of production, competence based approach offers that knowledge should be acquired parallel to competence training along with the use of this knowledge. In other words, the competence based approach involves the formation of professional competences, which in addition to knowledge, should be able to use in different situations.

Cuvinte-cheie
competenţă, mentalizare, recontextualizare,

competenţă de transfer, contextualizare, decontextualizare,

context