Dezvoltarea învăţământului în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
878 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 12:04
SM ISO690:2012
PARHOMENCO, Lilia. Dezvoltarea învăţământului în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 40-44. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dezvoltarea învăţământului în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic

Pag. 40-44

Parhomenco Lilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2014


Rezumat

În orice ţară, dezvoltarea învăţământului cunoaşte, la fel ca şi alte fenomene sociale, perioade de glorie, de declin, de consolidare şi reorganizare. În acest articol am urmărit scopul de a aduce lumină asupra dezvoltării învăţământului în spaţiul carpato-danubiano-pontic de la originile sale până la începuturile anilor 90, de a trece în revistă cele mai marcante evenimente în acest domeniu şi de a specifica acţiunile determinante ale unor activişti ce au pus bazele învăţământului românesc, au contribuit la dezvoltarea fructuoasă a acestuia. De asemenea, încercăm să denumim actele normative majore ce au marcat evoluţia învăţământului, formând baza lui legislativă.

In every state, the development of education encounters periods of glory, of decay, of consolidation and organization, as well as other social phenomenons. Thus, this article tends to bring some light on the development of education in the Carpatho-Danubiano-Pontic space, starting with its origins until the beginnings of the 90s, we review the most notable events in this field, and list the actions of important activists which founded the education on this territory. Also, in this articel we try to name the major normative statutes which determined the evolution of education, thus consolidating its legislative basis.

Cuvinte-cheie
instrucţie naţională, şcoală ţinutală, şcoală episcopală, şcoală domnească, şcoală orăşenească,

academie