Profilaxia sindromului epuizării profesionale sau ce trebuie de ştiut pentru a evita arderea emoţională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
3197 310
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 22:37
SM ISO690:2012
GORINCIOI, Veronica. Profilaxia sindromului epuizării profesionale sau ce trebuie de ştiut pentru a evita arderea emoţională. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 5(65), pp. 121-124. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(65) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Profilaxia sindromului epuizării profesionale sau ce trebuie de ştiut pentru a evita arderea emoţională

Pag. 121-124

Gorincioi Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 martie 2014


Rezumat

Activitatea de profesorat în instituţiile de învăţământ poate fi un loc de muncă foarte stresant, care poate duce uneori la epuizare profesională. Riscurile epuizării sunt mari. Aceasta poate avea consecinţe grave pentru sănătatea şi starea de bine a profesorilor, dar şi asupra celor cu care profesorii interacţionează – studenţi, colegi şi membri ai familiei. În acest articol vom prezenta câteva recomandări practice pe care profesorii şi administraţia instituţiilor de învăţământ le pot lua în calcul în cazul cadrelor didactice cu risc de ardere. Prevenirea epuizării profesionale şi emoţionale este importantă pentru instituţia de învăţământ, deoarece starea de bine a profesorilor este un factor esenţial pentru succesul personal în procesul de predare-învăţare, precum şi pentru succesul instituţiei de învăţământ.

Teaching can be a very stressful job which can sometimes lead to teacher burnout. The personal price of burnout is great, it can have serious consequences for the health and happiness of teachers, and also the students, professionals, and families they interact with on a daily basis. In this article, we present some practical recommendations that teachers and schools administration can take if teachers are at risk of burning out. Burnout prevention is critical to the educational institution because we know that happy teachers are essential to student learning and to the success of educational institution.

Cuvinte-cheie
ardere emoţională, epuizare profesională, profilaxie