Corelarea competenţei de comunicare în limba străină cu competenţa de specialitate a studenţilor nefilologi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1164 17
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-13 11:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811'243-057.87 (1)
Limbi (3219)
SM ISO690:2012
BLAJIN, Cristina, DUHLICHER, Olga. Corelarea competenţei de comunicare în limba străină cu competenţa de specialitate a studenţilor nefilologi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2013, nr. 4(64), pp. 150-159. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4(64) / 2013 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Corelarea competenţei de comunicare în limba străină cu competenţa de specialitate a studenţilor nefilologi
CZU: 811'243-057.87

Pag. 150-159

Blajin Cristina, Duhlicher Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2014


Rezumat

Pentru majoritatea oamenilor, scopul principal în a învăţa o limbă străină este de a fi capabil să comunice. Anume prin comunicare oamenii trimit şi primesc eficient mesaje şi negociază înţelesuri. În prezent, devine mult mai important cum să comunici eficient în procesul de învăţare a limbilor străine decât să scrii şi să citeşti. Ca urmare, dobândirea competenţei de comunicare a devenit un imperativ atât pentru cei care învaţă limbile străine, cât şi pentru profesori. Pentru început vom prezenta câteva definiţii ale celor mai importante concepte: competenţă, comunicare, competenţă comunicativă. În al doilea rând, prezentăm definiţiile de specialitate/competenţă profesională. În al treilea rând, înaintăm recomandări cu privire la modul de a dezvolta competenţe de comunicare la studenţi. În cele din urmă, sunt prezentate unele modalităţi de corelare a competenţei de comunicare într-o limbă străină şi a competenţei profesionale.

For most people, the main goal of learning a foreign language is to be able to communicate. It is through communication that people send and receive messages effectively and negotiate meaning. Nowadays, how to communicate effectively in foreign language learning becomes much more important than reading and writing. As a result, gaining the communicative competence has turned into a crucial topic for all foreign language learners and teachers. To begin with, we will present some definitions of the most important concepts: competence, communication, communicative competence. Secondly, definitions of specialty/professional competence are outlined. Thirdly, recommendations regarding how to develop learners’ communicative competence are put forward. Finally, some ways of correlating the communicative competence in a foreign language and the professional competence are considered.

Cuvinte-cheie
competenţă, comunicare, competenţă comunicativă, motivaţie,

competenţă de specialitate