Dinamica pieţei textilelor. Referinţe analitice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1098 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 12:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.562/.564:677 (1)
Comerț exterior. Comerț internațional (385)
Industria textilă (54)
SM ISO690:2012
CERNOVA, Aliona. Dinamica pieţei textilelor. Referinţe analitice . In: Economie şi Sociologie, 2013, nr. 4, pp. 143-151. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 4 / 2013 / ISSN 1857-4130

Dinamica pieţei textilelor. Referinţe analitice
CZU: 339.562/.564:677
JEL: L5, L52, L60, L67 O25

Pag. 143-151

Cernova Aliona
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2014


Rezumat

În perioada tranziţiei la economia de piaţă, starea economiei multor ţări şi industria textilă la scară internaţională se confruntă cu provocări considerabile. Există multe incertitudini legate de piaţa de textile la nivel mondial, agravate de previziuni sumbre care, deja de un deceniu, trebuiau să fie eliminate, rezultând din comerţul liber. Nu există dubii că producătorii, care şi-au creat nişe pe pieţe, vor fi mai bine poziţionate pentru a concura pe piaţa globală şi pentru a atinge avantaje mai mari pentru produsele sale, sporind profitul. Această lucrare este o introducere a unui studiu, care examinează starea lucrurilor pe unele nişi ale pieţei de produse textile. Această lucrare are ca obiectiv cercetarea şi rolul pieţelor textile în perspectivă până în 2025. Obiectivele specifice sunt: de a oferi o prezentare amplă a diferitelor teorii comerciale, inclusiv clasică, neoclasică, post-clasic, în scopul determinării oportunităţilor de dezvoltare şi protejare. În mod special, accentul va fi axat pe probleme speciale, ca urmare a schimburilor vectorului şi conjuncturii comerciale, pentru a ilustra modul în care metodele tradiţionale de marketing diferă de la piaţă la piaţă şi pentru a examina ce rol pieţele de nişă vor juca în industria textilă şi industria de îmbrăcăminte textilă din 2050. Rezultatele acestui studiu de cercetare va ajuta la formularea unei strategii de afaceri care pot fi utilizate în valorificarea pe pieţele şi va oferi un cadru de cercetare pentru cercetătorii de textile la nivel mondial.

During the transition to a market economy, the state of many countries’ economies and the international textile industry face considerable challenges. There are many uncertainties surrounding the global textile market, exacerbated by gloomy predictions that for a decade should have been eliminated, resulting in “free” trade flows. There is no doubt that manufacturers which have created niche markets will be better positioned to compete in the global marketplace and achieve higher margins for products while yielding greater profitability. This paper is an introduction of a reasearch that examines how some textile market niches have evolved. The goal of this paper is research and the role that textile niche markets will play by 2025. Specific objectives are: to give a broad overview of various trade theories, including classical, neo-classical, post-neo-classical, and modern, in order to determine what are the possibilities for development and protection. In particular, emphasis will be focused the special problems, due to the vector exchanges and commercial conjuncture, to illustrate how traditional marketing methods differ from market to market and to examine what role will play niche markets in the textiles industry and textile apparel industry in 2050. The results of this research study will help formulate a business strategy that can be used in market capitalization and will provide a framework for research for textile researchers at a global level.

Cuvinte-cheie
piaţă, bumbac, industria uşoară, industria textilă, ţesuturi