Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1274 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-10 22:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2/.3.015.3 (4) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011) |
SM ISO690:2012 PASCARI, Valentina. Reflecții teoretice asupra formării competenței de „a învăța să înveți” la copiii de 6-8 ani din perspectiva continuității. In: Revistă de știinţe socioumane , 2013, nr. 3(25), pp. 40-46. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(25) / 2013 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2/.3.015.3 | ||||||
Pag. 40-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the article „Theoretical reflections about” learning to learn „skills training at children of 6-8 years in terms of continuity” are examinated some assumptions that determine the establishment of learning activity at the children of 6-8 years throughout the formation of training „learning to learn”. It is proposed a typology of skills relevant to the learning at this age: the ability to understand the learning task, the ability to achieve business plans, training ability to subordinate their actions, self-understanding. |
||||||
Cuvinte-cheie competences, primary education, „learning to learn”, development and formation of the personality, preschool educational process |
||||||
|