Factorii de risc din instituţiile preuniversitare şi influenţa lor asupra sănătăţii elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1092 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 12:08
SM ISO690:2012
BAHNAREL, Ion, TAFUNI, Ovidiu, IZIUMOV, Nina. Factorii de risc din instituţiile preuniversitare şi influenţa lor asupra sănătăţii elevilor . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2010, nr. 2(11), pp. 69-73. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(11) / 2010 / ISSN 1857-1719

Factorii de risc din instituţiile preuniversitare şi influenţa lor asupra sănătăţii elevilor

Pag. 69-73

Bahnarel Ion, Tafuni Ovidiu, Iziumov Nina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Risk factors in the pre-university institutions and their influence on schoolboy health At present socio-economic development of Republic of Moldova failure problem often occurs microclimateric parameters. Low temperature in instructional and educational spaces, conditioned increase overall incidence of general morbidity, particularly in the incidence of acute upper respiratory tract of children. With all scientific and technical progress increases the undergraduate institution that use the current and capital repairs of building new materials, new technologies in teaching process, school furniture made from new materials, while it may increase schoolboy morbidity, can appear a new pathology caused of new risk factors in the space of didactic activity of schoolboy.

La etapa actuală de dezvoltare socio-economică a Republicii Moldova frecvent apare problema nerespectării parametrilor microclimaterici. Temperatura joasă în încăperile instructiveducative, au condiţionat sporirea incidenţei morbidităţii generale şi, în special a incidenţei afecţiunilor acute a căilor respiratorii superioare la elevi. Tot odată cu progresul tehnico-ştiinţific creşte numărul instituţiilor preuniversitare ce utilizează pentru reparaţiile curente şi capitale noi materiale de construcţii, tehnologii noi în procesul didactic, mobilier şcolar confecţionat din materiale noi, odată cu aceasta poate creşte şi rata morbidităţii la elevi, pot apărea patologii noi cauzate de factorii negativi noi din zona de activitate didactică a elevilor.