Industria creativă sau motorul intelectual al economiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
830 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 10:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.895:338(478) (47)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1144)
Situație economică. Politică economică. Conducerea economiei. Planificarea economiei. Producție. Servicii. Prețuri (2928)
SM ISO690:2012
ŢÎGANAŞ, Ion. Industria creativă sau motorul intelectual al economiei. In: Intellectus, 2013, nr. 4, pp. 55-63. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 4 / 2013 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Industria creativă sau motorul intelectual al economiei
CZU: 001.895:338(478)

Pag. 55-63

Ţîganaş Ion
 
Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI)
 
 
Disponibil în IBN: 22 februarie 2014


Rezumat

Dezvoltarea în Republica Moldova a industriilor creative prezintă un interes economic deosebit. În lipsa materiei prime, ţinând cont şi de costurile exagerate pe care le plătim pentru achiziţionarea resurselor energetice, ideea reorientării economiei naţionale în direcţia aplicării inovaţiilor şi creativităţii este una logică, argumentată şi sustenabilă. Tradiţiile culturale bogate şi spiritul creativ susţinute de implementarea chibzuită a politicilor de stat pot constitui fundamentul pentru înfiinţarea întreprinderilor creative şi implicit pentru dezvoltarea unei ramuri complexe a economiei naţionale – industria creativă.

The development of creative industries in the Republic of Moldova has a great economic interest. For lack of raw materials, also taking into account the excessive costs we pay for the purchase of energy resources, the idea of national economic reorientation towards applying innovation and creativity is logical, reasoned and sustainable. Rich cultural traditions and creative spirit supported by judicious implementation of state policies can be the foundation for the establishment of creative enterprises and implicitly for the development of a complex branch of the national economy - the creative industry.