Mimetische schulentwicklung: distance learning program „School Management“ der tu kaiserslautern in eritrea in einer neo—nstitutionalistischen perspektive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1795 6
Ultima descărcare din IBN:
2020-06-15 12:10
SM ISO690:2012
PRESCHER, Thomas. Mimetische schulentwicklung: distance learning program „School Management“ der tu kaiserslautern in eritrea in einer neo—nstitutionalistischen perspektive. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 2(19), pp. 103-112. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 2(19) / 2013 / ISSN 1857-2251

Mimetische schulentwicklung: distance learning program „School Management“ der tu kaiserslautern in eritrea in einer neo—nstitutionalistischen perspektive

Pag. 103-112

Prescher Thomas
 
Technische Universitat Kaiserslautern
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2014


Rezumat

Nach der Unhabhängigkeit Eritreas 1993 ist das Bildungssystem durch eine starke Transformation geprägt und es sind zahlreiche neue Schulen eröffnet und neue Lehrer sowie Schulleiter eingestellt wurden. Die Rekrutierung der Lehrkräfte erfolgte dabei nicht auf Basis von Qualifikation, sondern auf Grundlage der Erfahrungen und des Commitments zur Aufgabe. Ein zentrales Problem des Entwicklungslandes ist es, dass nach fast 30 Jahren Bürgerkrieg und einer schlechten Wirtschaftssituation kein ausreichend systematisches Wissen zu den Themen Führung, Management und Steuerung von Schulen vorhanden ist. Der vorliegende Beitrag folgt daher in einer neo-institutionalistischen Begründungslinie, wie dass Distance Learning Program „School Management“ der Technischen Universität Kaiserslautern die professionell Handelnden und ministeriellen Entscheidungsträger dabei unterstützt, die Qualität von Schule und Unterricht zu verbessern und dabei eine Passung zwischen den konkreten Bedingungen des Landes vor Ort und dem aktuellen wissenschaftlichen Kenntnisstand im Bereich School Management und School Development zu erreichen.

După obţinerea independenţei, în Eritrea în anul 1993, sistemul său educaţional a cunoscut transformări considerabile. Astfel, au fost deschise mai multe şcoli, au fost angajate mai multe cadre didactice şi de administrare a şcolilor. Însă, completarea cadrelor didactice a fost efectuată doar în funcţie de experienţa anterioară de muncă, nu şi în baza nivelului de pregătire academică. Aceasta explică faptul că după 30 de ani de război civil şi de situaţie economică dezastruoasă, cadrele didactice din Eritrea nu aveau suficiente cunoştinţe în domeniul conducerii, managementului şi administrării şcolilor. Acest articol descrie dintr-o perspectivă neo-instituţionalistă în ce mod programa de învăţare la distanţă „School Management” de la Universitatea Tehnică din Kaiserslautern(Germania) susţine specialiştii şi persoanele din minister responsabile de adoptarea deciziilor ce ţin de sistemul şcolar din Eritrea având drept scop ameliorarea calităţii şcolilor şi sistemului de învăţământ. În articol se demonstrează în ce mod poate fi găsită o corelare între condiţiile existente în ţară şi starea ştiinţifică actuală a artei în domeniul managementului în şcoală şi dezvoltarea acesteia.

Following the independence of Eritrea in 1993, its educational system has undergone considerable transformation. Many new schools have opened and a large number of teachers and principals have been recruited. However, recruitment of educational staff has been based on work experience and job commitment rather than on academic qualifications. This is because, after nearly 30 years of civil war and a disastrous economic situation, Eritrean education professionals have insufficient systematic knowledge about the topics of leadership, management and school governance. The present article describes on a neo-institutionalistic perspective how the distance learning program “School Management” at the Technical University of Kaiserslautern (Germany) supports the professionals and the ministerial decision makers in the Eritrean school system towards improving the quality of their schools and education system. It further shows how a fit can be reached between the concrete conditions in the country and the current scientific state of the art in the areas of school management and school development.

Cuvinte-cheie
das Bildungsszstem, der Lehrer, Lehrkorper, die Arteitserfahrung, akademische Vorbereitung