Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
814 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 13:28 |
SM ISO690:2012 GAJU, Emil. Actorul in fascinantul travaliu al actului scenic — de la faza incipientă pană la crearea personajului. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 2(19), pp. 72-75. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 2(19) / 2013 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 72-75 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul cuprinde câteva idei ce stau la baza artei actorului:
- iubirea atotcuprinzătoare, care e sentimentul de bază ce stă la temelia actului scenic: Iubirea faţă de materialul dramatic
respective, faţă de rol în special faţă de procesul de creare a personajului;
- presentimentul întregului (integrului). Acea senzaţie extraordinară, care vine ca o revelaţie şi care conţine în sine intrinsec totalitatea tuturor caracteristicilor personajului în procesul de elaborare; - perspectiva inversă. Nu retropectiva, ci anume perspectiva inversă: acea senzaţie inefabilă, că eşti postat pe piscul la care trebuie să ajungi în rezultatul unei munci asidue — personajul creat integral şi această stare de graţie îţi ajută, te călăuzeşte pe tot parcursul, pe tot drumul plin de greutăţi şi capcane al travaliului scenic! |
||||||
Cuvinte-cheie cheie: travaliul scenic, actul scenic, perspectiva inversă, presentimentul întregului. |
||||||
|