Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
873 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-01 00:00 |
SM ISO690:2012 BURUIANĂ, Andrei. Spaţiul cinematografic: intre realitate şi irealitate. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 1(18), pp. 84-88. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1(18) / 2013 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 84-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cinematograful, în primul rând, este o poveste a spaţiului şi, apoi, a timpului, mai corect ar fi a duratei. În film spaţiul nu este unul obişnuit, ci unul construit, virtual, o succesiune de imagini pusă pe peliculă după ce a trecut prin obiectiv. Emoţia artistică pe care ţi-o produce compunerea mentală a spaţiului filmic, la un moment dat, se apropie de sentimentul creat de realitate. În film nu există altă realitate, alt timp, decât cele create de el. Sunetul nu redă spaţiul, doar îl confirmă. În artă dispare hotarul dintre conştient şi inconştient, astfel, putem vorbi despre cinematograful mistic. Ca punte sonică între realitate şi inconştient, sunetul (fie muzica, fie efectele sonore) declanşează o magie a trăirii evenimentului de ecran, un fel de ataşament hipnotic al imaginaţiei publicului. |
||||||
Cuvinte-cheie spaţiu, timp, tensiune emoţională, emoţie artistică, ataşament hipnotic |
||||||
|