Particularităţi ale structurii sonore in cantecul de leagăn
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
890 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-14 00:56
SM ISO690:2012
BADRAJAN, Svetlana, TONU, Elena. Particularităţi ale structurii sonore in cantecul de leagăn. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 1(18), pp. 47-51. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1(18) / 2013 / ISSN 1857-2251

Particularităţi ale structurii sonore in cantecul de leagăn

Pag. 47-51

Badrajan Svetlana, Tonu Elena
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2014


Rezumat

Prezentul articol este consacrat cercetării structurii sonore a cântecului de leagăn. Se ştie că în muzica populară românească, melodia joacă un rol însemnat, întrucât cântarea monodică este caracteristică. Muzica vocală este dominantă, iar specificul naţional este mai evident anume în cântarea vocală, organizarea melodiei şi a ritmului fiind strâns legate de text, de sistemul de versificaţie, care derivă din posibilităţile limbii vorbite, de preferinţă pentru un anumit interval. Evident, muzica instrumentală şi cea vocală sunt în strânsă interdependenţă, însă muzica instrumentală are posibilităţi mai mari de asimilare a unor influenţe, chiar dacă gândirea muzicală este formată în primul rând în legătura cu limba vorbită. În această cercetare am stabilit ponderea anumitor intervale şi sisteme sonore prezente în structura melodică a cântecelor de leagăn analizate.

This article is devoted to a lullaby sound structure. It is known that in Romanian folk music, melody plays an important role, as it is characteristic of monodic scales. Vocal music is dominant, and the national character is more evident namely in the singing voice, the structure of the melody and rhythm are closely related to the text, the system of versification that derives from the possibilities of the spoken language, preferably for a certain interval. Obviously, instrumental and vocal music are interrelated, but instrumental music has greater possibilities for the assimilation of some influences, even if music thinking is formed primarily in connection with language. In this research we have established the share of certain intervals and melodic sound systems present in the structure of the analyzed lullabies.

Cuvinte-cheie
Cântec de leagăn, melodie, interval,

caracteristic, linie melodică