Filmul „Guernica“: valenţe social-artistice (studiu de caz)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
887 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-17 03:32
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Dumitru. Filmul „Guernica“: valenţe social-artistice (studiu de caz). In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 1(18), pp. 89-93. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1(18) / 2013 / ISSN 1857-2251

Filmul „Guernica“: valenţe social-artistice (studiu de caz)

Pag. 89-93

Olărescu Dumitru
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2014


Rezumat

Autorul elucidează unele aspecte controversate din cadrul tipologiei filmului de nonficţiune despre artă. Pe baza filmului francez Guernica (regizori — Alain Resnais, Robert Hessens, 1950) se caracterizează specificul filmului despre artă, în care operele de artă, ce se află la baza filmului, afară de valenţele lor artistico-estetice, servesc drept pretext pentru abordarea de către cineaşti a unora dintre cele mai grave probleme ale societăţii fie de ordin social, ideologic sau moral.

The author elucidates some controversial aspects within the typology of nonfiction film about art. On the basis of the French film „Guernica“ (directors — Alain Resnais, Robert Hessens, 1950) the author characterizes the specific feature of the film about art, where the artworks, that are at the bases of the film besides their social and artistic facets, serve as the main motive filmmaker`s approach to the most serious problems of society, social, ideological or moral.

Cuvinte-cheie
Guernica, operă plastică, film despre artă, montaj asociativ,

limbaj cinematografic