La compatibilité de l’approche par compétences avec les objectifs pédagogiques dans l’enseignement-apprentissage des langues étrangères
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
813 4
Ultima descărcare din IBN:
2018-11-07 20:06
SM ISO690:2012
PRIGORSCHI, Claudia, AXENTI, Efrosinia. La compatibilité de l’approche par compétences avec les objectifs pédagogiques dans l’enseignement-apprentissage des langues étrangères. In: La Francopolyphonie, 2013, nr. 2(8), pp. 195-205. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 2(8) / 2013 / ISSN 1857-1883

La compatibilité de l’approche par compétences avec les objectifs pédagogiques dans l’enseignement-apprentissage des langues étrangères

Pag. 195-205

Prigorschi Claudia, Axenti Efrosinia
 
Université d’Etat de Moldavie
 
 
Disponibil în IBN: 19 februarie 2014


Rezumat

The article has the objective to emphasize different opinions concerning the definition of the notion of Competence-based Approach, which is considered to be a combination of Objective-based Approach in the process of teaching and learning of foreign languages. We analyzed the transversal competences (key competences) presented by the European Commission; the general competences, the special ones and the components of the communicative competence are described. In this article the idea of coherence of two approaches in the educational process of foreign languages is exposed, and particularly the advantages of Competence-based Approach. Common European Framework of Reference for Languages renewed “four communicative competences” through the interaction and the mediation in oral and written forms. The description of the competences is illustrated with the help of examples that could serve as major help for future teachers of the French language.

Articolul dat are ca scop de a scoate în evidență diferite opinii privitor la definiția noțiunii abordării prin competențe, care este o continuitate a abordării prin obiective în procesul de predare-învățare a limbilor străine. Am analizat competențele transversale (cheie), prezentate de Comisia Europeană, sunt descrise competențele generale și cele specifice precum și componentele competenței comunicative. În acest articol s-a expus ideea coerenței dintre cele două abordări în procesul educațional a limbilor străine, mai ales, avantajele abordării prin competențe. Cadru European Comun de Referințe pentru Limbi a renovat cele "patru competențe (activități) comunicative" prin cele de interacțiune și de mediere atât în formă orală cât și în cea scrisă. Descrierea competențelor sunt ilustrate prin exemple care ar putea servi drept un ajutor major în formarea viitorilor profesori de limba franceză.

Cuvinte-cheie
competences, objectives, classification,

coherence.