Exploitation pédagogique du sens figuré en classe de fle et médiation interculturelle
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
990 21
Ultima descărcare din IBN:
2020-05-18 16:21
SM ISO690:2012
VÂLCU, Angelica. Exploitation pédagogique du sens figuré en classe de fle et médiation interculturelle. In: Intertext , 2013, nr. 1-2(25), pp. 265-270. ISSN 1857-3711.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intertext
Numărul 1-2(25) / 2013 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750

Exploitation pédagogique du sens figuré en classe de fle et médiation interculturelle

Pag. 265-270

Vâlcu Angelica
 
Université "Dunarea de Jos" de Galati
 
 
Disponibil în IBN: 15 februarie 2014


Rezumat

The evaluation of intercultural dimension is one of the most important goals of teaching / learning a foreign language. The use of figurative sense in the production / reception of texts is not only an ornament of language, but also a means of daily communication. Identifying and understanding the figurative sense of a sentence involve, in addition to language skills, discursive, textual, sociocultural competencies. The aim of our research is to analyze the importance of comprehension and didactic exploitation of the figurative meaning in the texts studied in the FLE classes and the role of the teacher in his capacity of cultural mediator enabling the learner to acquire the skill of adequate behavior in a situation of intercultural communication.

Valorificarea dimensiunii interculturale este unul dintre cele mai importante obiective ale predării/învățării unei limbi străine. Folosirea sensului figurat în producerea/receptarea de texte nu reprezintă numai un ornament al limbajului, dar și un mijloc de comunicare cotidiană. A identifica și a înțelege sensul figurat al unui enunț presupunem, în afară de competențe lingvistice, competențe discursive, textuale, socioculturale. Comunicarea noastră vizează importanța înțelegerii și a exploatării didactice a sensului figurat în textele studiate în ora de FLE și rolul profesorului, ca mediator cultural, în procesul de dobândire, de către elev, a competenței de a se comporta adecvat în situații de comunicare interculturală.

Cuvinte-cheie
comunicare interculturală,

mediere interculturală, competență interculturală.,

sens figurat