Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1111 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-25 14:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.03(478)"XX" (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 AXIONOVA, Nadejda. Tendinţe noi în Teatrul dramatic rus „A. P. Cehov” din anii’60 ai sec. XX prin prisma spectacolului Prospectul Leningrad. In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 150-154. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.03(478)"XX" | ||||||
Pag. 150-154 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se analizează spectacolul Prospectul Leningrad după piesa lui I. Ştok, montată în anul 1961 de regizorul Veaceslav Axionov la Teatrul dramatic rus „A. P. Cehov” din Chişinău. Piesa reflectă căutările caracteristice pentru acea perioadă în domeniul dramaturgiei naţionale şi al regiei teatrale. În baza exemplului relaţiilor dintre reprezentanţii a trei generaţii ale unei familii de muncitori, care locuiesc într-un apartament mic pe Prospectul Leningrad din Moscova, sunt dezvăluite probleme morale şi etice ale conştiinţei, datoriei şi iubirii.
Dramaturgul a definit clar ora şi locul acţiunii, ce au un sens semantic special. Un mijloc important de influenţă artistică devine aspectul subiectiv, lirico-psihologic, în care este realizat conţinutul ideatic al piesei. Reflectarea realităţii vieţii moderne şi atenţia la detaliile de zi cu zi ale vieţii oamenilor obişnuiţi oferă acţiunii trăsături de autenticitate documentară. O particularitate importantă a creaţiei este caracterul ei cameral.
Regizorul V. Axionov a supus întregul complex de mijloace expresive ale spectacolului (jocul actoricesc, organizarea mizanscenelor, iluminarea şi aranjamentul muzical, alegerea decorului şi a costumelor etc.) exprimării ideii principale – demonstrarea forţei interioare şi a stabilităţii morale a omului-muncitor sovietic, intolerant la minciună, şarlatanie, falsitate şi lăcomie. Ca urmare, el a creat un spectacol care, în opinia criticilor, întruneşte calităţi artistice înalte şi o mare putere educativă. |
||||||
Cuvinte-cheie dramaturgie, regie, psihologie, acţiune scenică, măiestrie actoricească, caracter cameral, conflictul interior. |
||||||
|