Tendinţe noi în Teatrul dramatic rus „A. P. Cehov” din anii’60 ai sec. XX prin prisma spectacolului Prospectul Leningrad
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1111 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-25 14:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.03(478)"XX" (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
AXIONOVA, Nadejda. Tendinţe noi în Teatrul dramatic rus „A. P. Cehov” din anii’60 ai sec. XX prin prisma spectacolului Prospectul Leningrad. In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 150-154. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Tendinţe noi în Teatrul dramatic rus „A. P. Cehov” din anii’60 ai sec. XX prin prisma spectacolului Prospectul Leningrad
CZU: 792.03(478)"XX"

Pag. 150-154

Axionova Nadejda
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 5 februarie 2014


Rezumat

În articol se analizează spectacolul Prospectul Leningrad după piesa lui I. Ştok, montată în anul 1961 de regizorul Veaceslav Axionov la Teatrul dramatic rus „A. P. Cehov” din Chişinău. Piesa reflectă căutările caracteristice pentru acea perioadă în domeniul dramaturgiei naţionale şi al regiei teatrale. În baza exemplului relaţiilor dintre reprezentanţii a trei generaţii ale unei familii de muncitori, care locuiesc într-un apartament mic pe Prospectul Leningrad din Moscova, sunt dezvăluite probleme morale şi etice ale conştiinţei, datoriei şi iubirii. Dramaturgul a definit clar ora şi locul acţiunii, ce au un sens semantic special. Un mijloc important de influenţă artistică devine aspectul subiectiv, lirico-psihologic, în care este realizat conţinutul ideatic al piesei. Reflectarea realităţii vieţii moderne şi atenţia la detaliile de zi cu zi ale vieţii oamenilor obişnuiţi oferă acţiunii trăsături de autenticitate documentară. O particularitate importantă a creaţiei este caracterul ei cameral. Regizorul V. Axionov a supus întregul complex de mijloace expresive ale spectacolului (jocul actoricesc, organizarea mizanscenelor, iluminarea şi aranjamentul muzical, alegerea decorului şi a costumelor etc.) exprimării ideii principale – demonstrarea forţei interioare şi a stabilităţii morale a omului-muncitor sovietic, intolerant la minciună, şarlatanie, falsitate şi lăcomie. Ca urmare, el a creat un spectacol care, în opinia criticilor, întruneşte calităţi artistice înalte şi o mare putere educativă.

The paper analyzes the performance of the play by Leningrad Avenue I. Stock, delivered in 1961 by director Vyacheslav Aksenov in Chisinau Russian Drama Theater A.P. Chekhov. This piece reflects the characteristic time for research in the field of drama and theater producers. Uses the relationship of the three generations of a working-class family living in a small apartment on Leningrad Prospect Moscow, it reveals the moral and ethical issues of honor, conscience, duty and love. Playwright clearly defined time and place of action, endowed with special semantic meaning. An important means of artistic influence becomes subjective, lyrical and psychological aspect, which decided the ideological and imaginative content of the play. The reflection of the realities of modern life and the attention to detail everyday life of ordinary people gives the action features of documentary authenticity. An important feature of the product is its intimacy. Directed by Aksenov subdued the whole complex of expressive means performance (acting, staging decision, lighting and musical arrangement, choice of scenery and costumes, etc.) the decision of the main idea - the show of inner strength and moral stability of Soviet man, a hard worker, intolerant of lying, opportunism and greed. As a result, he created a play in which, in the opinion of criticism, combined with high artistic merit great educational impact.

Cuvinte-cheie
dramaturgie, regie, psihologie, acţiune scenică, măiestrie actoricească,

caracter cameral, conflictul interior.