Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1191 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-06 10:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[791.43+7.01](478) (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1674) |
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Dumitru. Filmul de artă şi intertextualitatea din perspectiva principiilor de montaj (consideraţii generale). In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 87-92. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||
|
|||||
CZU: [791.43+7.01](478) | |||||
Pag. 87-92 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Conceptul de intertextualitate presupune existenţa unei interacţiuni, a unei interrelaţii în interiorul textului literar. Prin extindere acest proces se referă şi la spaţiul operelor de artă, în care diverse straturi spirituale se încrucişează, se
interferează, se asimilează, generând noi idei şi semnificaţii. Toate aceste operaţii se efectuează conform principiilor
montajului de film şi, în mod special, a tipurilor de montaj utilizate mai frecvent în filmele de artă create pe baza a mai
multor texte/imagini.
În studiul său autorul s-a bazat pe teoriile esteticienilor Mihail Bahtin, Julia Kristeva, Roland Barth şi ale cineaştilor şi teoreticienilor de film Serghei Eisenştein, Lev Kuleşov, Dziga Vertov ş.a. |
|||||
Cuvinte-cheie intertextualitate, film de artă, montaj paralel, montaj expresiv, montaj metaforic |
|||||
|