Filmul de artă şi intertextualitatea din perspectiva principiilor de montaj (consideraţii generale)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1191 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 10:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[791.43+7.01](478) (1)
Divertisment. Jocuri. Sport (1674)
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Dumitru. Filmul de artă şi intertextualitatea din perspectiva principiilor de montaj (consideraţii generale). In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 87-92. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Filmul de artă şi intertextualitatea din perspectiva principiilor de montaj (consideraţii generale)
CZU: [791.43+7.01](478)

Pag. 87-92

Olărescu Dumitru
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
Disponibil în IBN: 4 februarie 2014


Rezumat

Conceptul de intertextualitate presupune existenţa unei interacţiuni, a unei interrelaţii în interiorul textului literar. Prin extindere acest proces se referă şi la spaţiul operelor de artă, în care diverse straturi spirituale se încrucişează, se interferează, se asimilează, generând noi idei şi semnificaţii. Toate aceste operaţii se efectuează conform principiilor montajului de film şi, în mod special, a tipurilor de montaj utilizate mai frecvent în filmele de artă create pe baza a mai multor texte/imagini. În studiul său autorul s-a bazat pe teoriile esteticienilor Mihail Bahtin, Julia Kristeva, Roland Barth şi ale cineaştilor şi teoreticienilor de film Serghei Eisenştein, Lev Kuleşov, Dziga Vertov ş.a.

The intertextuality concept suppose the presence of an interplay, of an interrelation, with the literary text. This process also refers to art works space where there are different spiritual stratums that interfere, assimilate, crosses leading to new ideas and semnifications. All this process are created according to the principles of film eding, especially kinds of montage which are often used in art movies created on base of several texts and images. The author sudy is based on aesthetiticians’ theories Mihail Bahtin, Julia Kristeva, Roland Barth, filmmakers and film theorists Serghei Eisenstein, Lev Kuleşov, Dziga Vertov.

Cuvinte-cheie
intertextualitate, film de artă,

montaj paralel, montaj expresiv, montaj metaforic