Stilul autonom de învăţare – expresie a concepţiei moderne în educaţie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1266 105
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 13:42
SM ISO690:2012
BÂLICI, Marcel, BÎLICI, Nadejda, PRUTEANU, Maria. Stilul autonom de învăţare – expresie a concepţiei moderne în educaţie. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 393-398. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Stilul autonom de învăţare – expresie a concepţiei moderne în educaţie

Pag. 393-398

Bâlici Marcel, Bîlici Nadejda, Pruteanu Maria
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Articolul propune diverse definiții ale conceptului de autonomie a învățării, realizând clar distincția dintre acest concept și cel de învățare autonomă. Noțiunea de autonomie presupune capacitatea utilizatorului de a stabili propriile reguli, de a identifica modalitățile eficente propriide studiere a unei limbi, de a stabili arealul tematic în concordanță cu aspectul motivațional al învățării. Stilul autonom de învățare presupune cunoașterea stilului individual de învățare a utilizatorului și armonizarea acestuia cu stilul individual de predare a profesorului. Informațiile necesare realizării acestei activități didactice vor fi colectate din chestionarele efectuate de ambele părți implicate în procesul de indtruire. Interpretarea sadecvată a datelor obținute este un fundament pentreu elaborarea discursului didactic.

This article proposes various definitions of the concept of autonomy of learning, making clear the distinction between this concept and the autonomous learning. The notion of autonomy requires the user's ability to determine its own rules, to identify individualized efficient means of study of the language, establishing thematic area consistent with the motivational aspect of learning. Autonomous learning style requires knowledge of the user's individual learning style and its consistency with the individual teaching style of the teacher. Information necessary to perform this teaching activity will be collected from the questionnaires by both sides involved in the instruction. Adequate interpretation of the obtained data is a foundation for developing the didactic discourse.