Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
726 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-24 14:47 |
SM ISO690:2012 CERNIŢANU, Mariana. Orientările valorice la studenţii medici absolvenţi. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 298-302. ISSN 1857-1719. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu” | ||||||
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719 | ||||||
|
||||||
Pag. 298-302 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cercetînd sfera valorilor studenților absolvenți, am stabilit că studenții absolvenți de la USMF, apreciază în prim plan bunăstarea sa din toate punctele de vedere. Astfel, studenții au plasat în top următoarele dintre valori: sănătate fizică și psihică; bunăstare materială; și cunoștințe trainice. Cele mai puțin apreciate valori – scopuri de către studenți s-au stabilit a fi următoarele: activitate creatoare; fericirea altora; contemplarea frumosului în natură și artă. Cei 200 de studenți intervievați nu consideră relaționarea cu oamenii din jur, drept factor ce poate influența direct realizarea lor profesională și personală. In topul valorilor-instrumentale studenții au plasat: educație profesională; responsabilitate; și raționalism. Valorile care reflectă aspectul uman al profesiei, precum: toleranță, compasiune sau delicatețe și atitudine grijulie față de alții, studenții nu le consideră importante pentru o carieră de succes în medicină. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-28380</cfResPublId> <cfResPublDate>2013-03-01</cfResPublDate> <cfVol>14</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>298</cfStartPage> <cfISSN>1857-1719</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/28380</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Orientările valorice la studenţii medici absolvenţi</cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Cercetînd sfera valorilor studenților absolvenți, am stabilit că studenții absolvenți de la USMF, apreciază în prim plan bunăstarea sa din toate punctele de vedere. Astfel, studenții au plasat în top următoarele dintre valori: sănătate fizică și psihică; bunăstare materială; și cunoștințe trainice. Cele mai puțin apreciate valori – scopuri de către studenți s-au stabilit a fi următoarele: activitate creatoare; fericirea altora; contemplarea frumosului în natură și artă. Cei 200 de studenți intervievați nu consideră relaționarea cu oamenii din jur, drept factor ce poate influența direct realizarea lor profesională și personală. In topul valorilor-instrumentale studenții au plasat: educație profesională; responsabilitate; și raționalism. Valorile care reflectă aspectul uman al profesiei, precum: toleranță, compasiune sau delicatețe și atitudine grijulie față de alții, studenții nu le consideră importante pentru o carieră de succes în medicină.</cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>In the process of students’ values researching, we have determined that graduate students from SUMPh consider the well-being the most important value for their prosperity. Thus, the interviewed students have selected values in the following priority: physical and mental health, physical well being, and lasting knowledge. The least popular values for them are: creative activity, happiness of others, contemplating the beauty in nature and art. The 200 interviewed students did not consider relationship with people around, as a factor that can directly influence their professional and personal achievement. On the top of instrumental values students have placed: professional education, responsibility, and rationalism. At the same time, students didn’t consider very important values that reflect the human aspect of the profession, such as tolerance, compassion and caring attitude towards others.</cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-03-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-03-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-21808</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-03-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-21808</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-21808-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2013-03-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Cerniţanu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Mariana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>