Orientările valorice la studenţii medici absolvenţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
278 1
Ultima descărcare din IBN:
2017-05-15 14:23
SM ISO690:2012
CERNIŢANU, Mariana. Orientările valorice la studenţii medici absolvenţi. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”. 2013, nr. 2(14), pp. 298-302. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF
BibTeX
DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Orientările valorice la studenţii medici absolvenţi

Pag. 298-302

Cerniţanu Mariana
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Cercetînd sfera valorilor studenților absolvenți, am stabilit că studenții absolvenți de la USMF, apreciază în prim plan bunăstarea sa din toate punctele de vedere. Astfel, studenții au plasat în top următoarele dintre valori: sănătate fizică și psihică; bunăstare materială; și cunoștințe trainice. Cele mai puțin apreciate valori – scopuri de către studenți s-au stabilit a fi următoarele: activitate creatoare; fericirea altora; contemplarea frumosului în natură și artă. Cei 200 de studenți intervievați nu consideră relaționarea cu oamenii din jur, drept factor ce poate influența direct realizarea lor profesională și personală. In topul valorilor-instrumentale studenții au plasat: educație profesională; responsabilitate; și raționalism. Valorile care reflectă aspectul uman al profesiei, precum: toleranță, compasiune sau delicatețe și atitudine grijulie față de alții, studenții nu le consideră importante pentru o carieră de succes în medicină.

In the process of students’ values researching, we have determined that graduate students from SUMPh consider the well-being the most important value for their prosperity. Thus, the interviewed students have selected values in the following priority: physical and mental health, physical well being, and lasting knowledge. The least popular values for them are: creative activity, happiness of others, contemplating the beauty in nature and art. The 200 interviewed students did not consider relationship with people around, as a factor that can directly influence their professional and personal achievement. On the top of instrumental values students have placed: professional education, responsibility, and rationalism. At the same time, students didn’t consider very important values that reflect the human aspect of the profession, such as tolerance, compassion and caring attitude towards others.