Modalităţi de elaborare a strategiilor de formare a competenţelor plurilingvistice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
915 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-07 19:29
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Argentina, BÂLICI, Marcel, BÎLICI, Nadejda. Modalităţi de elaborare a strategiilor de formare a competenţelor plurilingvistice. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 384-389. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Modalităţi de elaborare a strategiilor de formare a competenţelor plurilingvistice

Pag. 384-389

Chiriac Argentina, Bâlici Marcel, Bîlici Nadejda
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Caracteristica filosofică a concepției de Zeitgest (sau spirit al timpului) are aplicabilitate și în domeniul pedagogiei contemporane. Procesul de instruire este o reflectare a realităților sociale existente, care au la bază libertatea de comunicare, mobilitatea și globalizarea. Un imperativ al timpului este cunoașterea mai multor limbi. Noțiunea de comprehensiune reprezintă fundamentul experimental al capacității utilizatorului de a aplica în viață abilitățile sale în domeniul intercomprehensiunii. Acestre dexterități se obțin permanent și gradual, într-un mod asumat și conștientizat de utilizator. Sursele on-line europene oferă unele puncte de reper pentru ca utilizatorul, în colaborare cu tutorele său, să elaborezer strategii de obținere a abilitățilort de intercomprehensiune și să exerseze obținerea acestora.Au fost prezentate sursele electronice experimentate în activitatea profesională și care au fost percepute de student ca fiind eficirente.

Characteristic philosophical concept of Zeitgest (or spirit of the time) has application in the contemporary pedagogy. The training process is a reflection of existing social realities, which are based on freedom of communication, mobility and globalization. An imperative of our times is to know many languages. The notion of understanding is the experimental foundation of the user`s ability to apply his skills on the inter-comprehension level. These dexterities are permanently and gradually obtained in a committed and acknowledged way by the user. European online sources offer some guidelines to enable the user and his tutor to work out strategies of acquiring skills of inter-comprehension and to practice in order to acquire them. Experienced electronic sources have been presented in the professional activity, being perceived as efficient by the student.