Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
784 121 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-02 15:43 |
SM ISO690:2012 IAŞAN, Liliana. Incluziunea socială a copilului cu dizabilităţi. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 282-286. ISSN 1857-1719. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu” | |||||
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719 | |||||
|
|||||
Pag. 282-286 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Actualitatea persistentă a problemei incluziunii sociale a persoanelor cu dizabilităţi devine tot mai actuală în promovarea politicilor sociale a mai multor state. În planul aspectelor ce influenţează negativ situaţia incluziunii sociale a persoanelor cu dizabilităţi în Republica Moldova pot fi evidenţiate un şir de dificultăţi care trebuie depăşite: lipsa unei politici unificate şi a cadrului legal în domeniul incluziunii sociale a persoanelor cu dizabilităţi; existenţa unui cadru legal neracordat standardelor europene şi internaţionale în domeniul asigurării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi; metodologia stabilirii invalidităţii nu încurajează incluziunea socială; nivelul scăzut al pensiilor şi al prestaţiilor sociale, care sporesc riscul de sărăcie în familiile persoanelor cu dizabilităţi; predominarea formelor rezidenţiale de protecţie socială a copiilor cu dizabilităţi, fapt ce afectează relaţiile de familie şi nu permite incluziunea acestora în societate; serviciul de intervenţie timpurie la nivel naţional şi teritorial neinstituit; sistemul de incluziune educaţională a persoanelor cu dizabilităţi slab dezvoltat; nivelul scăzut de plasare în cîmpul muncii a persoanelor cu dizabilităţi şi motivaţia redusă pentru angajare ca urmare a creşterii competitivităţii pe piaţa muncii, coordonarea insuficientă între domeniile ocupării forţei de
muncă şi protecţiei sociale a persoanelor cu dizabilităţi; accesul limitat al persoanelor cu dizabilităţi la infrastructura socială ca rezultat al neadaptării mediului fizic din punct de vedere arhitectural şi accesul lor limitat la mediul informaţional şi toleranţa societăţii faţă de problemele persoanelor cu dizabilităţi. |
|||||
|