Elaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europene
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-08 09:42
SM ISO690:2012
BÂLICI, Marcel, BÎLICI, Nadejda, CHIRIAC, Argentina. Elaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europene. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 2(14), pp. 389-393. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Elaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europene

Pag. 389-393

Bâlici Marcel, Bîlici Nadejda, Chiriac Argentina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Lucrarea prezintă câteva modalități de aplicare ale structurilor conceptuale ale unor proiecte europene la provăcările învățământului contemporan autohton. Obiectivul esential care a stat la baza consultării surselor europene a fost valorificarea experienței de elaborare a strategiilor de dobândire a competențelor pluriligvisice și multiculturale. Viziunea pedagogică pentru realizarea acestei finalități poate concorda cu documentele elaborateîn cadrul UE. Metoda de lucru experimentată în cadrul orelor de curs estee-tandemul. Articolul conține algoritmi de descriere a elementelor de organizare a lucrului în tandem, de elaborare a metodelor de realizare a sarcinii, de prezentare a rezultatelor obținute, de cooperare pentru efectuarea unui proiect comun.

The article presents some rules of the conceptual structures application of some European projects challenged by autochthonous contemporary education. The essential objective which underlay the European sources consultation was the experience revaluation of the strategies development of the multilingual and multicultural competence acquisition. Pedagogical vision of achieving this objective can be consistent with documents elaborated in the EU. The e-tandem is the experimental method of work during classes. This article contains algorithms of description of elements of the work organization in tandem, to develop methods of achieving the objective, to present the obtained results, to cooperate in order to carry out a joint project.