Analiza de marketing a medicamentelor utilizate în tratamentul diabetului zaharat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
844 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 21:13
SM ISO690:2012
DOGOTARI, Liliana, CHIŢAN, Elena. Analiza de marketing a medicamentelor utilizate în tratamentul diabetului zaharat. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 1(14), pp. 339-343. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 1(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Analiza de marketing a medicamentelor utilizate în tratamentul diabetului zaharat

Pag. 339-343

Dogotari Liliana, Chiţan Elena
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

Piaţa de medicamente din republica noastră este saturată cu preparate medicamentoase antidiabetice şi în majoritate o alcătuiesc produsele medicamentoase de import. Accesibilitatea fizică a produselor utilizate în tratamentul diabetului zaharat reprezintă 54,28 %, iar accesibilitatea economică a medicamentelor stimulatoare de secreţie de insulină - costul minim 923,75 lei şi maxim – 1003,89 lei, preparatele ce cresc sensibilitatea la insulină - costul minim alcătuieşte 920,67 lei şi maxim – 1063,57 lei. Cererea de medicamente antidiabetice utilizate este parţial satisfăcută.

Pharmaceutical market of Moldova it is saturated with antidiabetic pharmaceuticals and most of them are imported. Availability of products used to treat diabetes is 54.28 % and affordability of medicines which stimulate insulin secretion is - 923.75 MDL for minimum cost and - 1003.89 MDL for maximum cost; for the medicines which increase insulin sensitivity, the minimum cost is 920.67 MDL and maximum cost - 1063.57 MDL. The demand of antidiabetic pharmaceuticals is partially satisfied.