Specificul creativităţii şi profesionalismului în componistica muzicală din Republica Moldova: fundamentări teoretice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1103 10
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-03 11:41
SM ISO690:2012
CIOBANU, Ghenadie. Specificul creativităţii şi profesionalismului în componistica muzicală din Republica Moldova: fundamentări teoretice . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 4(17), pp. 10-16. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 4(17) / 2012 / ISSN 1857-2251

Specificul creativităţii şi profesionalismului în componistica muzicală din Republica Moldova: fundamentări teoretice

Pag. 10-16

Ciobanu Ghenadie
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Autorul articolului înaintează propunerea de a privi evoluţia creaţiei componistice şi constituirea profesionalismului componistic în Basarabia, precum şi în Republica Moldova, de pe poziţii culturaleistorice. În procesul de identificare a bazelor teoretico-metodologice autorul apelează la concepţiile general-umanistice ale activităţii de creaţie şi ale creativităţii, dezbătând problema profesionalismului şi profesionistului din domeniul activităţii artistice. Autorul ajunge la concluzia privind caracterul asincron al proceselor de constituire a profesionalismului în componistica muzicală şi formarea profesională a compozitorului în Republica Moldova.

The author proposes to consider from cultural and historical positions the development of composition creativity and formation of composition professionalism in Bassarabia, and more — in the Republic of Moldova as a whole. In search of theoretical and methodological grounds, the author turns to the humanities concepts of creative activity and creativity, discusses the issue of professionalism and the professional in the field of artistic activity. The author comes to the conclusion about the nonsynchronous character of these two processes: the building of professionalism in musical composition and the formation of the professional composer in the Republic of Moldova.

Автор статьи предлагает рассматривать развитие композиторского творчества и становления композиторского профессионализма в Бессарабии, и шире — в Республике Молдова в целом, с культурно-исторических позиций. В поисках теоретико-методологических оснований автор обращается к общегуманитарным концепциям творческой деятельности и креативности, дискутирует проблему профессионализма и профессионала в области художественной деятельности. Автор приходит к выводу о несинхронности двух процессов: становления профессионализма в музыкальной композиции и становления профессии композитора в Республике Молдова.

Cuvinte-cheie
activitate de creaţie, creativitate, profesionalism,

profesie de compozitor, creaţia componistică