Bach for all times de Gheorghe Neaga — particularităţi componistice şi de gen
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
885 7
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-19 16:51
SM ISO690:2012
PARASCHIV-ZNATOKOVA, Cristina, BARBANOI(GAJIM), Hristina. Bach for all times de Gheorghe Neaga — particularităţi componistice şi de gen . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 3(16), pp. 143-148. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 3(16) / 2012 / ISSN 1857-2251

Bach for all times de Gheorghe Neaga — particularităţi componistice şi de gen

Pag. 143-148

Paraschiv-Znatokova Cristina, Barbanoi(Gajim) Hristina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Gheorghe Neaga este un remarcabil compozitor moldovean din a doua jumătate a secolului XX. Creaţia sa este semnalată de un profil creator specific, marcat în primul rând de libertatea utilizării limbajului muzical, a tehnicilor componistice variate, precum şi de diversificarea mijloacelor de expresie muzicală, utilizate nu ca scop în sine, ci ca una din condiţiile esenţiale pentru crearea unor concepte artistice originale. ”Bach for all times” este una din creaţiile sale pentru două piane, scrisă în anul 2003, pe când compozitorul se afla în America, unde şi-a petrecut ultimii ani din viaţă. Prezentul articol vine în continuarea studiului nostru anterior în care s-au elucidat tendinţele neoclasiciste şi polistilistice descoperite în această piesă. În acest studiu relevăm particularităţile componistice şi de gen ale lucrării analizate.

Gheorghe Neaga is a remarkable Moldovan composer of the second half of the 20th century. His creation is marked by a free use of musical language, various compositional techniques used not as an end in itself, but as one of the essential terms for the creation of original artistic concepts.”Bach for all times” is one of his compositions for two pianos written in 2003 during the last years of his life when he lived in America. This creation has never been considered in any musicological study, so we are the first who tried to analyze it. In a previous article, we have already elucidated the neoclassical and polystylistical trends that we find in this creation, and in the article below we state the composition and genre peculiarities of this musical work.

Cuvinte-cheie
Bach, forme baroce, tendinţe neoclasice,

citat