Valoarea paradigmatică socială a curriculumului pentru învăţământul superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
775 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 15:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016.046 (7)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
IFTEMIE, Nicoleta. Valoarea paradigmatică socială a curriculumului pentru învăţământul superior. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 3(39), pp. 43-47. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(39) / 2013 / ISSN 1811-5470

Valoarea paradigmatică socială a curriculumului pentru învăţământul superior
CZU: 378.016.046

Pag. 43-47

Iftemie Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2013


Rezumat

Scopul studiului prezent este de a demonstra prezenţa fundalului axiologic al curriculumului, precum şi lansarea unor interogaţii asupra unor câmpuri tematice din perspectiva socială. Abordarea paradigmelor eficienţei sociale şi a reconstrucţiei sociale, specificul curriculumului centrat pe mediul social al educatului au servit drept puncte de sprijin în interpretarea valorii paradigmatice sociale a curriculumului în învăţământul superior.

The purpose of this study is to demonstrate the presence of axiological background of the curriculum, and the launch of thematic interrogations on the social perspective. The approach of social efficiency paradigms and social reconstruction, the specific of curriculum focused on the social environment of trainee have served as a paradigmatic value of social support in the interpretation of the curriculum in higher education.

Cuvinte-cheie
paradigma eficienţei sociale, paradigma reconstrucţiei sociale, curriculum centrat pe mediul social al educatului, dimensiunea socială a învăţământului superior