Metacogniţia – componentă constructivă a competenţei de cunoaştere ştiinţifică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1142 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 19:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4263)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila. Metacogniţia – componentă constructivă a competenţei de cunoaştere ştiinţifică. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 3(39), pp. 20-26. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(39) / 2013 / ISSN 1811-5470

Metacogniţia – componentă constructivă a competenţei de cunoaştere ştiinţifică
CZU: 37.01

Pag. 20-26

Botgros Ion, Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 noiembrie 2013


Rezumat

Studiul asupra metacogniţiei implică preocupări pentru calitatea activităţii umane în general şi a activităţii educaţionale a elevului în mod special. Numeroase cercetări din domeniul psihologiei educaţiei aduc dovezi pertinente privind rolul-cheie al proceselor metacognitive în asigurarea unei învăţări eficiente. Astfel educarea metacognitivă devine o problemă curriculară ce trebuie încadrată în preocupările privind formarea integrală a personalităţii elevului în general şi a formării competenţei de cunoaştere ştiinţifică în special.

The study on metacognition involves concerns for the quality of human activity in general and of the educational activity of student in particular. Numerous researches in the field of educational psychology bring relevant evidence concerning the key role of the metacognitive processes to ensure an effective learning. So the metacognitive education becomes a curricular problem that must be placed in the concerns regarding the integral formation of the student’s personality in general and of training of the scientific knowledge competence in particular.

Cuvinte-cheie
cogniţie, metacogniţie, cunoaştere, metacunoaştere, competenţa de cunoaştere ştiinţifică