Helping language learners improve their listening comprehension skills
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2135 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-06-15 17:06
SM ISO690:2012
LUPASCO, Serghei. Helping language learners improve their listening comprehension skills . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2010, nr. 7-8, pp. 405-408. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 7-8 / 2010 / ISSN 1857-1840

Helping language learners improve their listening comprehension skills

Pag. 405-408

Lupasco Serghei
 
Institute of International Relations of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Prezentul articol explorează problema comprehensiunii auditive calitative ce apare în unele, sau poate în multe medii de predare a limbilor străine. Cu părere de rău, unii profesori de limbi străine subapreciază, cu precădere involuntar, importanţa dezvoltării unor abilităţi de bună comprehensiune auditivă printre discipolii lor. Pentru profesorii de limbă engleză, nu este o noutate că universităţile din America pretind la examenul de admitere în toate cazurile un examen de limbă, care este acceptată în toate ţările vorbitoare de limbă engleză. Cel mai preferat dintre acestea este examenul TOEFL care constă din 4 părţi: Reading (interpretarea textului citit), Speaking (răspuns la întrebări legate de un text citit/ascultat), Writing (compunere), şi ultimul, dar nu şi cel mai neînsemnat, Listening (comprehensiune auditivă). În continuare articolul trece în revistă şapte factori care contribuie direct sau indirect la calitatea şi dexteritatea abilităţilor de comprehensiune auditivă printre studenţii de limbi străine. Din moment ce în lume există mai multe variaţiuni cultural-regionale de pronunţie şi accent ale limbii engleze, autorul subliniază necesitatea expunerii studenţilor de limbi străine, în cazul nostru – limba engleză, unui contact imperios şi sistematic cu aceste variaţiuni care în mod sigur vor afecta benefic capacitatea de comprehensiune auditivă a limbii studiate. Faptul că Republica Moldova nu se poate lăuda cu o prezenţă sporită a vorbitorilor nativi sau aproapenativi ai limbii engleze, face ca nevoia acelui contact menţionat mai sus, să fie şi mai pregnantă. De aceea autorul vine cu nişte sugestii şi referinţe electronice, care vor ajuta profesorii, dar şi studenţii limbii engleze, să găsească un cadru în care să-şi poată dezvolta abilităţile de comprehensiune auditivă a limbii engleze.