Le verbe français dans une approche communicative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
591 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-30 00:31
SM ISO690:2012
ŞEREMET, Eugenia. Le verbe français dans une approche communicative . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2006, nr. 4, pp. 254-260. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 4 / 2006 / ISSN 1857-1840

Le verbe français dans une approche communicative

Pag. 254-260

Şeremet Eugenia
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

Spre sfîrşitul secolului XX predarea/învăţarea limbilor străine avea ca obiectiv principal însuşirea structurilor limbii, punîndu-se accentul pe aspectul oral. Optica comunicativă a impus restructurarea obiectivelor de învăţare, stabilindu-se o gamă de procedee menite să contribue la acumularea priceperilor pragmalingvistice. Conţinutul tematic s-a axat pe interesul studentului, tematica fiind viaţa reală din domeniile care-l interesează. Noua metodologie, integrînd vechile tehnologii, atribuie un rol primordial documentului autentic (sonor şi scris). Învăţarea şi comunicarea se contopesc pe unele secvenţe mici. Procedeele lingvistice presupun scheme metodologice. Fazele generale pot fi:- prezentarea sarcinii ce necesită rezolvarea (se impun necesităţi de cominicare);- comprehensiunea activă şi producerea dirijată (însuşirea de către studenţi a mijloacelor lingvistice necesare pentru realizarea sarcinii);- rezolvarea sarcinii (situaţii de comunicare). Procedeele tradiţionale în fuziune cu noile tehnologii sunt aplicate pentru crearea mijloacelor lingvistice necesare realizării competenţei comunicative.