Rolul didacticii disciplinelor pedagogice în redarea semnificaţiilor informaţionale ale discursului pedagogic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1000 1
Ultima descărcare din IBN:
2019-05-13 19:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
ILAŞCO, Iurie. Rolul didacticii disciplinelor pedagogice în redarea semnificaţiilor informaţionale ale discursului pedagogic. In: Revistă de știinţe socioumane , 2013, nr. 2(24), pp. 112-115. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(24) / 2013 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Rolul didacticii disciplinelor pedagogice în redarea semnificaţiilor informaţionale ale discursului pedagogic
CZU: 37.02

Pag. 112-115

Ilaşco Iurie
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2013


Rezumat

The role of Didactics and pedagogical subjects, in what and polemics on the status and role of pedagogy, related to theoretical aspect, namely, the size of the reflexive meets a discipline that is set up from the epistemological point of view. Polemics in the dilemma Pedagogy and educational sciences? continues to cause debate in what you are trying to understand, and each participant in these debates and create their own stewardship. The realities of the contemporary world have placed on education, participants in the globalization, internationalization and computerization, face to face with 'import' to many ideas, theories or new experiences, whose implementation was not devoid of risk of faulty interpretations.

Cuvinte-cheie
didactics and pedagogical subjects, status and role of pedagogy, these debates,

globalization