Pedagogia artelor despre creativitate şi formarea/dezvoltarea ei la studenţii Facultăţilor de Arte Plastice şi Design
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1343 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 13:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1.036 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2560)
SM ISO690:2012
ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Pedagogia artelor despre creativitate şi formarea/dezvoltarea ei la studenţii Facultăţilor de Arte Plastice şi Design. In: Revistă de știinţe socioumane , 2013, nr. 1(23), pp. 52-60. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(23) / 2013 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Pedagogia artelor despre creativitate şi formarea/dezvoltarea ei la studenţii Facultăţilor de Arte Plastice şi Design
CZU: 378.1.036

Pag. 52-60

Arbuz-Spatari Olimpiada
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 octombrie 2013


Rezumat

Arts pedagogy were investigated important issues significant. The educational value of art education artistic-aesthetic principles and characteristics of these creative people at the reception of specific methodologies of artistic education and Aesthetic education and school evaluation in the field. Are mainly investigated the creative process and artistic creativity regularities development, methods and forms of organization for vocational training / development of creativity, discovering the creative potential of education. Most researchers acknowledge interaction and creative learning processes as one of the main regularities of artistic-aesthetic activity.

Cuvinte-cheie
arts pedagogy, training/development of creativity, the process of education, the creative process, creativity