L’apprentissage des langues étrangères dans un nouveau contexte éducationnel
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1363 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-14 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (708)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
SOLCAN, Angela. L’apprentissage des langues étrangères dans un nouveau contexte éducationnel. In: Revistă de știinţe socioumane , 2013, nr. 1(23), pp. 60-73. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(23) / 2013 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

L’apprentissage des langues étrangères dans un nouveau contexte éducationnel
CZU: 37.015.3

Pag. 60-73

Solcan Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 octombrie 2013


Rezumat

Astăzi traversăm o etapă de schimbări profunde, complete şi radicale în toate domeniile activităţii umane. Omul, în calitate de subiect al istoriei, trebuie să fie capabil de a proiecta schimbări şi de a interveni în fluxul acestora. Or, calitatea instruirii şi educaţiei în special în mediul universitar determină viitorul ţării noastre. În acest sens, studenţii universităţilor pedagogice poartă o responsabilitate aparte, întrucât educaţia de azi trebuie să răspundă nevoilor generaţiilor viitoare. Trebuie să ţinem cont de faptul că viteza de acumulare şi de depreciere a cunoştinţelor şi deprinderilor solicită învăţarea de-a lungul întregii vieţi. Or, schimbările majore produse în ultimele decenii în contextul vieţii socioeconomice au impact major asupra acestui segment al populaţiei, implicând schimbarea de paradigmă în educaţia şi formarea lor ca cetăţeni activi, responsabili, capabili să ia decizii independente în raport cu sine. În contextul acestor aşteptări şi deziderate, orientarea instituţiilor de învăţământ spre realizarea educaţiei centrate pe cel care învaţă trebuie abordată drept strategie şi prioritate educaţională.

Cuvinte-cheie
enseignement supérieur, pédagogie centrée sur l’étudiant/apprenant, autonomie de l’étudiant, système éducatif