Cercetări privind pierderile energetice în lagărele axiale ale pompelor submersibile
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
654 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-14 11:36
SM ISO690:2012
DÎNTU, Sergiu, MANOLI, Ilie. Cercetări privind pierderile energetice în lagărele axiale ale pompelor submersibile . In: Meridian Ingineresc, 2009, nr. 2, pp. 51-53. ISSN 1683-853X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Meridian Ingineresc
Numărul 2 / 2009 / ISSN 1683-853X

Cercetări privind pierderile energetice în lagărele axiale ale pompelor submersibile

Pag. 51-53

Dîntu Sergiu, Manoli Ilie
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 8 octombrie 2013


Rezumat

Este întreprinsă o încercare de a completa integritatea tabloului de comportare funcţională a lagărului axial cu o astfel de caracteristică ca pierderile energetice. A fost elaborat un criteriu comun de estimare a pierderilor energetice atât în torentul de lichid, cât şi a celor cauzate de posibila lubrifiere imperfectă a suprafeţelor de contact. Puterea pierdută prin frecare a fost determinată pe parcursul experimentelor în lagăre axiale de diferite tipodimensiuni şi cuple de materiale.

An attempt is undertaken to complete the painting of the integrity of the functional behavior of the axial bearings with such features as energy losses. It was jointly developed a criterion for estimating the energy losses in the torrent of liquid, and those caused by imperfect lubrication possible areas of contact. Power lost by friction was determined during experiments in different axial bearings and torque typo materials.

Une tentative est engagée à terminer la peinture de l'intégrité du comportement fonctionnel du palier axial avec des fonctionnalités telles que les pertes d'énergie. Il a été conjointement mis au point un critère pour l'estimation des pertes d'énergie dans le torrent de liquide, et ceux causés par possibles les imperfections de lubrification des contacts. Puissance perdue par frottement a été déterminé au cours d'expériences dans les différents paliers axiaux et le couple typo matériaux.